Augmenten les denúncies per canvi de proveïdor d'ADSL sense permís

L'Agència Catalana del Consum va rebre, l'any passat, més de 1.800 reclamacions relacionades amb telefonia i internet. Una part important d'aquests casos es van resoldre gràcies a la mediació o als laudes d'obligat compliment de la Junta Arbitral de Consum. Es van obrir una vuitantena d'expedients a operadores telefòniques, que van haver de pagar multes per valor de 600 mil euros. Ara bé, malgrat tot, les males pràctiques continuen. Últimament, s'han denunciat molts casos del que s'anomena "slamming".
Augmenten les denúncies per canvi de proveïdor d'ADSL sense permís
Barcelona

Augmenten les denúncies per canvi de proveïdor d'ADSL sense permís

L'Agència Catalana del Consum va rebre, l'any passat, més de 1.800 reclamacions relacionades amb telefonia i internet. Una part important d'aquests casos es van resoldre gràcies a la mediació o als laudes d'obligat compliment de la Junta Arbitral de Consum. Es van obrir una vuitantena d'expedients a operadores telefòniques, que van haver de pagar multes per valor de 600 mil euros. Ara bé, malgrat tot, les males pràctiques continuen. Últimament, s'han denunciat molts casos del que s'anomena "slamming".
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Fa un mes, la connexió a internet de casa de l'Alba va deixar de funcionar. No era un problema tècnic, sinó que, simplement, algú havia decidit canviar-la de companyia sense el seu consentiment. Una trucada, aparentment de la seva operadora, va ser l'origen de tot plegat.

Aquesta pràctica és coneguda com a "slamming", i cada cop se'n denuncien més casos. Un fet que ha accentuat la pressió de Consum sobre les operadores per evitar males pràctiques.

A més, algunes operadores utilitzen mètodes poc convencionals, com ara trucar en hores nocturnes, fer-ho de manera repetitiva o, fins i tot, amagant la identitat de la trucada. Cansat de tot això, l'Àlex va demanar per escrit no rebre més trucades de la companyia Ya.com. Tot i que l'operadora li va reconèixer aquest dret, al cap d'una setmana, ja tornaven a trucar-li.

Lluny de conformar-se, ara estudia mesures legals contra aquesta companyia.

VÍDEOS RELACIONATS