Barcelona

Augmenten fins a 17.000 les reclamacions de passatgers pel col·lapse de l'aeroport del Prat

Una setmana després de la vaga il·legal dels treballadors de terra d'Iberia ja s'han comptabilitzat unes 17.000 reclamacions de passatgers per problemes amb el vol o amb l'equipatge, presentades presencialment a Iberia, AENA i l'Oficina de Consum de la Generalitat. Aquesta xifra podria augmentar en els pròxims dies per la tornada de vacances de molts afectats. Per això a partir de demà la Generalitat reforçarà les vies de reclamació.

Actualitzat

A més de les queixes dels usuaris, continuen plovent les queixes i reclamacions de les associacions de consumidors. L'Associació d'Usuaris de Serveis Bancaris (Ausbanc) ha anunciat que interposarà una demanda col·lectiva perquè els "responsables de l'aeroport del Prat, AENA i/o Iberia facin front als danys i perjudicis ocasionats a prop de 100.000 consumidors". Ausbanc reclamarà uns 2.000 euros d'indemnització per a cada usuari afectat.

A més de presentar la denúncia, Ausbanc també reprova l'actitud dels ministeris de Foment i de Consum davant de la crisi viscuda al Prat i eixigeix la dimissió del subsecretari d'estat de Sanitat i Consum, Fernando Puig de la Bellacasa, i de la directora de l'Institut Nacional de Consum, Ángeles Heras, per "falta de diligència i greu responsabilitat del desemparament que han viscut els afectats, que s'han sentit sols davant d'aquest greu atropellament dels seus drets", ha afirmat el president d'Ausbanc Consum, Luis Pineda.

Respecte a les indemnitzacions als afectats, Ausbanc ha explicat que no es conformarà amb una taula tancada, sinó que s'analitzarà la indemnització adequada per a cada cas. A més de les indemnitzacions establertes per aquests tipus de casos pel reglament de la Unió Europea, també es comptaran les despeses derivades de la crisi, el mal moral que, "com a punt de partida puja a 1.000 euros", i l'especificat de cada cas concret.

Delicte

Pineda ha assenyalat que els fets de la denúncia que interposaran al setembre comprenen "delicte de detenció il·legal, delicte contra l'ordre públic i delicte contra el tràfic aeri", i les persones a les quals es responsabilitza per la via penal són els treballadors d'Iberia, i com a corresponsables civils Iberia, AENA, els ministeris de Foment, Interior i Sanitat i Consum, l'Institut de Consum i el Consell de Consumidors i Usuaris.

El president d'Ausbanc Consum ha recordat que la vaga "va incomplir" tots els requisits exigits per la llei, ja que no es va convocar amb almenys 10 dies d'antelació i no es van consensuar uns serveis mínims. A més, ha remarcat que els vaguistes, a l'invadir la pista d'aterratge, "van atemptar contra la seguretat del tràfic aeri, així com contra l'ordre públic".

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut