Crisi turística

Atraure un turisme de qualitat i menys massiu, la proposta del sector per esquivar la crisi

El turisme és el segon motor de l'economia d'Espanya i de Catalunya, després de la indústria. Representa el 12% del producte interior brut de l'Estat i dóna feina al 10% de la població activa. Les administracions i els empresaris turístics fa dies que parlen de la necessitat d'un canvi en l'actual model turístic de sol i platja, que fa més de 40 anys que funciona. Catalunya ja no pot competir en preu amb les noves destinacions com Turquia o Croàcia i ha d'oferir un nou producte per a un turisme amb més poder adquisitiu.

Actualitzat
La gran majoria dels 15 milions de turistes que el 2003 van passar les vacances d'estiu a Catalunya ho van fer atrets pel sol i la platja, dos ingredients que han estat la base del model turístic català dels últims 40 anys. És el cas de Calella, al Maresme, que juntament amb Santa Susanna, Malgrat i Pineda apleguen 45.000 llits. Els hotelers depenen dels touroperadors estrangers, i per omplir els seus establiments han d'oferir preus baixos. Fa uns dies que les administracions públiques i els empresaris turístics alerten d'un important descens en el nombre de turistes. Creuen que ha arribat la fi del model basat únicament en el sol i la platja, que allunya el turisme de major qualitat i poder adquisitiu. L'Associació Costa Brava Centre fa un any que va posar en marxa els Petits Grans Hotels. Establiments que ofereixen un producte basat en els detalls, les noves tecnologies, el tracte pròxim amb el client i la integració en l'entorn per atreure un turisme de qualitat i no tan massiu. Els hotelers defensen que aquest model pot conviure amb el sol i platja.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut