Imatge d'un avió aterrant (Foto: Reuters)
La maniobra d'aproximació continuada també redueix el soroll a l'hora d'aterrar. (Foto: Reuters)
Madrid

Aterratges més ecològics als aeroports espanyols: amb una maniobra es redueix el 25% de les emissions de CO2

Des del 26 d'agost, a Barajas Aena ha implantat el que anomena "aterratges verds". Es tracta d'una maniobra d'aproximació a l'hora d'aterrar que permet estalviar un 25% de mitjana per cada maniobra de les emissions de CO2 amb el mateix percentatge de combustible, i a més també redueix el soroll, millorant la qualitat de vida de les àrees properes a l'aeroport. A l'hora de fer el descens per aterrar, els avions fan una aproximació continua, sense cap tram horitzontal i a un nivell de motor més baix que l'habitual.

Actualitzat
Iberia fa aquesta maniobra especialment en els seus vols transatlàntics que arriben a Barajas a primera hora del dia, ja que aquestes maniobres es poden fer en horari nocturn.

Aena preveu implantar aquests aterratges a set aeroports més de l'Estat. Alacant i València seguiran Madrid. A l'aeroport del Prat serà possible a partir del 18 de novembre, juntament amb Santiago de Compostel·la i Màlaga. Al mes de desembre, Mallorca i Gran Canària també aplicaran aquest procés.

Segons el Consell Internacional d'Aeroports, a Europa ja hi ha 33 aeroports que utilitzen aquesta maniobra d'aterratge més ecològica.
Anar al contingut