Assassinen el controlador aeri responsable del xoc de dos avions sobre el llac Constança

Han assassinat al seu domicili particular el controlador aeri a qui s'atribueix part de la responsabilitat d'un accident aeri que es va produir a principis de juliol de l'any 2002 a sobre el llac Constança, a Suïssa, quan van xocar un Tupolev rus amb un Boeing de mercaderies de la companyia DHL. El controlador, un danès de 36 anys, estava de guàrdia quan els dos aparells van xocar en ple vol i van causar la mort de 71 persones, la majoria nens russos que volaven cap a Barcelona per passar-hi uns dies de vacances.
Assassinen el controlador aeri responsable del xoc de dos avions sobre el llac Constança
Zuric

Assassinen el controlador aeri responsable del xoc de dos avions sobre el llac Constança

Han assassinat al seu domicili particular el controlador aeri a qui s'atribueix part de la responsabilitat d'un accident aeri que es va produir a principis de juliol de l'any 2002 a sobre el llac Constança, a Suïssa, quan van xocar un Tupolev rus amb un Boeing de mercaderies de la companyia DHL. El controlador, un danès de 36 anys, estava de guàrdia quan els dos aparells van xocar en ple vol i van causar la mort de 71 persones, la majoria nens russos que volaven cap a Barcelona per passar-hi uns dies de vacances.
El controlador, d'origen danés i de 36 anys d'edat, ha rebut diverses punyalades en el seu domicili de Kloten, Zuric, on vivia amb la seva dona i els seus fills. La policia cantonal de Zuric no descarta una suposada relació entre l'assassinat i aquell accident, i en el seu comunicat assenyala que l'autor del crim podria "venir de l'Europa de l'Est". El controlador estava de servei a l'aeroport de Zuric l'1 de juliol de 2002 quan un Tupolev-154 i un Boing 757 van col·lisionar a l'aire prop de la frontera entre Suïssa i Alemanya del llac Constança. L'avió rus volava a Barcelona des de Moscou, i el Boing, de la companyia de missatgeria DHL, es dirigia de Bèrgam a Brussel·les. Les investigacions han revelat que el primer avís del controlador suís al Tupolev es va produir 44 segons abans de la col·lisió i va anar seguit d'un segon avís 14 segons després, que només li deixava 30 segons per evitar el xoc. Els investigadors van determinar que la responsabilitat era de l'empresa de control aeri Skyguide i del sistema, ja que hi havia només un controlador de guàrdia en el moment de l'accident. "Estem posant a punt una cèl·lula de crisi per donar suport als nostres treballadors, que continuen fent la seva feina en circumstàncies molt difícils", assegura un responsable de Skyguide.