Arrenca la quarta investigació sobre la mort de Diana, que enfronta Al-Fayed amb la família reial britànica

Deu anys després, avui comença una nova investigació judicial sobre la mort de Diana de Gal·les. Aquesta és la quarta vegada que s'investiga el cas, perquè la teoria que l'accident va ser culpa del xofer, que havia begut i corria massa, no convenç el pare de Dodi al-Fayed ni part de l'opinió pública. En vista de la pressió mediàtica, els onze membres del jurat tindran escorta policial i un xofer que els acompanyarà cada dia.
Arrenca la quarta investigació sobre la mort de Diana, que enfronta Al-Fayed amb la família reial britànica
Londres

Arrenca la quarta investigació sobre la mort de Diana, que enfronta Al-Fayed amb la família reial britànica

Deu anys després, avui comença una nova investigació judicial sobre la mort de Diana de Gal·les. Aquesta és la quarta vegada que s'investiga el cas, perquè la teoria que l'accident va ser culpa del xofer, que havia begut i corria massa, no convenç el pare de Dodi al-Fayed ni part de l'opinió pública. En vista de la pressió mediàtica, els onze membres del jurat tindran escorta policial i un xofer que els acompanyarà cada dia.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
En aquesta ocasió serà el lord jutge Scott Baker el que durà la investigació, juntament amb els onze membres del jurat que hauran d'ajudar a aclarir el cas. Fins ara, una minuciosa investigació policial prèvia ha atribuït la mort de Diana de Gal·les a un fatal accident, però l'empresari egipci Mohamed al-Fayed, l'amo dels grans magatzems Harrod's i el pare de la parella de la princesa, segueix veient una conspiració al més alt nivell. Per això, la nova investigació enfronta directament el pare de Dody amb la família reial britànica.

El tribunal intentarà aclarir definitivament què va passar aquell fatídic 31 d'agost de 1997 al túnel parisenc al costat del pont d'Alma, on van morir tant Diana com el seu nòvio, Dody al-Fayed, així com el conductor del vehicle, Henri Paul. 

Fins ara, la versió oficial dels fets sosté que el xoc de l'automòbil contra el mur del túnel es va produir a causa de l'excés de velocitat del cotxe, que circulava perseguit pels "paparazzi", i també per la falta de control del xofer, que hauria begut més del compte.

No obstant això, durant tots aquests anys, Al-Fayed, amb el suport del "tabloide" sensacionalista "Daily Express", ha mantingut fermament la tesi d'un complot en el qual estarien implicats el duc d'Edimburg, marit de la reina Isabel II, i els serveis secrets. Per aquesta teoria, l'amo dels grans magatzems Harrod's ha estat qualificat alternativament de "fantasiós", de desequilibrat emocionalment per la mort del seu fill i d'hàbil manipulador que intenta ocultar el paper que va tenir l'equip de l'hotel Ritz de París, on s'allotjava la parella i de la seva propietat, en aquelles morts.

Sigui com sigui, es preveu que Al-Fayed torni a insistir sobre algun dels punts foscos del cas, com és el paper de Jean-Paul Andanson, un fotògraf que suposadament va fer diverses fotos de Diana i el seu nòvio poc abans de l'accident i que va morir en circumstàncies sospitoses fa set anys. Segons Al-Fayed, Ansanson, que duia un Fiat Uno aquella tràgica nit, formava part de la conspiració per matar Diana.

L'amo de Harrod's manté que la princesa i el seu fill estaven a punt d'anunciar la seva intenció de casar-se, que Diana estava embarassada de Dody al-Fayed i que el príncep Felip d'Edimburg i l'"establishment" britànic no aprovaven la unió.

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS