La Marató

Arrenca la campanya de sensibilització de La Marató sobre les malalties infeccioses

Avui comença la campanya de difusió i sensibilització social sobre les malalties infeccioses que precedirà els programes de La Marató a TV3 i Catalunya Ràdio el diumenge 17 de desembre, en la seva 26a edició.

Actualitzat

"Les malalties infeccioses són les responsables d'1 de cada 3 morts al món. Passen aquí i ara i ens poden afectar a tots", ha explicat el doctor Jordi Carratalà, cap del Servei de Malalties Infeccioses de l'Hospital de Bellvitge, que ha exposat dades d'incidència i mortalitat del conjunt de malalties que tractarà La Marató. Entre les situacions més greus hi ha la sèpsia, una infecció generalitzada que causa 10 morts diàries a Catalunya i greus seqüeles als que sobreviuen. Pel que fa als tractaments, Carratalà ha explicat que "la resistència als antibiòtics implica complicacions en el tractament, fet que l'OMS qualifica com el problema de salut actual més greu del món". La situació es pot agreujar fins al punt que "al 2050 es podrien arribar a produir 10 milions de morts anuals per infeccions", una xifra que superaria les morts per càncer. En aquest panorama, la recerca en malalties infeccioses és una "prioritat a tot el món" i s'ha de centrar en tres àmbits, segons ha afirmat Carratalà: "crear mesures preventives més eficients, desenvolupar tests de diagnòstic ràpids i nous antibiòtics".

La vicepresidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i del Patronat de la Fundació, Núria Llorach, ha afirmat que "la Marató prestigia els mitjans públics de la CCMA i fa evident la capacitat transformadora de la societat en benefici de la salut".

El director de la Fundació La Marató de TV3, Lluís Bernabé, ha presentat els eixos de la campanya de sensibilització que precedirà el programa del 17 de desembre i ha recordat que l'objectiu de la Fundació i dels mitjans de la CCMA és "fer La Marató amb i per a les persones".

D'una banda, Bernabé ha explicat que avui han començat les conferències divulgatives als centres educatius de secundària, cívics i biblioteques. Es preveu que se'n facin al voltant de 5.300, com en la passada edició, que van arribar a 225.000 joves. Durant les sessions es projectarà un vídeo, també presentat avui, en què es combina el testimoni de persones afectades per una malaltia infecciosa amb l'exposició d'un expert. Tot, amenitzat pel tema musical que la banda de trap català P.A.W.N. Gang ha creat especialment per difondre el coneixement sobre les malalties tractades. En l'audiovisual també hi participa l'actriu Clara Moraleda, coneguda a YouTube com a Leopolda Olda.

Bernabé ha recordat que aquest any ha canviat el sistema d'inscripció dels voluntaris i que les preinscripcions es podran fer fins al 19 d'octubre. "Entre tots els que s'hi hagin apuntat, se sortejaran les places disponibles. D'aquesta manera, s'amplien i s'igualen les possibilitats de participació". El director de la Fundació ha esmentat també el gran moviment social que representen les activitats organitzades per entitats de tot Catalunya; en l'última edició se'n van fer 3.500, i es va arribar a la xifra d'un milió de participants. Com a novetat d'enguany, ha destacat la presència de La Marató a la Festa dels Súpers, el cap de setmana del 21 i 22 d'octubre: "Pares i fills podran interactuar en una activitat de sensibilització en l'estand del projecte."

El director de Màrqueting de la CCMA, Martí Patxot, ha presentat la campanya gràfica de La Marató 2017. Amb l'eslògan "La investigació pot canviar la història", el cartell d'aquest any presenta una novetat gràfica: "La malaltia ha infectat el logo de La Marató", ha explicat Patxot. Efectivament, la marca del projecte apareix convertida en una placa de Petri, fent èmfasi en la idea que "La Marató promou la investigació i que és la investigació la que ha canviat la història i pot canviar el futur". Molt lligat a aquesta idea serà l'espot d'enguany, que es presentarà durant la primera quinzena de novembre".

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut