Barcelona

L'Ajuntament defensa la unió del tramvia per la Diagonal amb un estudi de la UPC

L'estudi diu que la unió per la Diagonal té més avantatges que inconvenients i no perjudicaria altres formes de transport

RedaccióActualitzat

L'estudi del Centre d'Innovació del Transport (CENIT) i de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) encarregat per l'Ajuntament de Barcelona conclou que la unió del tramvia per la part central de l'avinguda Diagonal no perjudicaria altres formes de transport i el tramvia podria circular a una velocitat mitjana comercial de 17,6 km/h.

Aquest estudi parteix de la premissa que l'enllaç permetria una reducció de 12.500 vehicles a l'entorn de la Diagonal.

Diu que el tramvia tindria una freqüència de pas de 4 minuts i que els autobusos i els cotxes es veurien beneficiats per la millora semafòrica.

Així ho ha defensat Pere Macias, director del projecte d'unió del tramvia de l'Ajuntament de Barcelona.

"En cap cas crec que ningú pugui parlar a partir d'ara d'efecte barrera del tramvia. El tramvia passa a una velocitat comercial molt apreciable i passa sense afectar o afectant positivament els altres modes de transport."

 


Segons l'estudi, el projecte d'unió del tramvia per la Diagonal permetria anar de Glòries a Francesc Macià en un quart d'hora, la meitat del temps que es triga ara.

I conclou que en el 66% de les cruïlles el bus i el cotxe guanyaran temps. Això sí, reconeix que aquesta connexió provocaria més cues en alguns carrers com Aragó o Mallorca.

Aquest estudi és la rèplica al que va presentar fa uns mesos el PDeCAT, elaborat per dos professors de la Universitat de Barcelona, i un altre del RACC, tots dos contraris a la connexió.

Ara fa un any, la Generalitat va dir que respectaria el traçat del tramvia que decideixi l'Ajuntament de Barcelona.

Anar al contingut