Pla aeri de la població de la Granja d'Escarp. (Horitzontal)
Pla aeri de la població de la Granja d'Escarp. (Horitzontal)

Aprovada la declaració d'impacte ambiental de la carretera de Riba-roja a Almatret i la Granja d'Escarp

ACN La Granja d'Escarp.-La Ponència Ambiental del Departament de Territori i Sostenibilitat, reunida aquest dimarts en sessió ordinària, ha aprovat la declaració d'impacte ambiental de la carretera que ha d'unir Riba-roja d'Ebre, a la Ribera d'Ebre, amb Almatret i la Granja d'Escarp, a la comarca del Segrià. Amb aquest pas, el pla per construir la via pot tirar endavant i continuar amb la licitació de la redacció executiva del projecte, segons han informat des dels ajuntaments. Els tres consistoris han consensuat un traçat que tindrà 27,1 quilòmetres, la construcció del qual suposarà una inversió estimada de 40 milions d'euros. La nova carretera, històricament reivindicada pel territori, unirà els municipis a l'A-2 i l'AP-2, i alhora permetrà connectar-los més directament, escurçar trajectes, millorar les condicions en la conducció i dotar Almatret d'una altra sortida, ja que només està comunicat per l'LV-7046.

Els alcaldes Riba-roja, Almatret i la Granja d'Escarp, Antonio Suárez, David Romaní i Manel Solé, respectivament, han reimpulsat en els darrers anys el projecte i han consensuat un traçat de 27,1 quilòmetres, amb una inversió estimada de 40 milions d'euros. Es tracta d'una via de 8 metres d'amplada formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres, amb un recorregut que presenta un pendent màxim del 7% i que s'inicia al pont sobre l'Ebre de Riba-roja i finalitza en una rotonda de l'LP-7041 que dona entrada a la Granja d'Escarp. L'alcalde de Riba-roja d'Ebre, Antonio Suárez, ha destacat que "la via ofereix una nova comunicació cap al nord-est i suposa un important revulsiu des del punt de vista econòmic", i és que "suposarà una solució a la manca de comunicacions viàries que pateix el municipi i que el situa en un cul de sac". David Romaní ha detallat que "l'Ajuntament d'Almatret ja fa molts anys que lluita per aquesta carretera, amb la qual el municipi disposarà d'una via de comunicació que representarà una extraordinària millora respecte a la situació actual d'aïllament, en què només tenim una única via d'entrada i sortida a la població, l'LV-7046". Finalment, Manel Solé, alcalde de la Granja d'Escarp, ha assegurat que aquesta via de comunicació "serà la solució definitiva als dos grans problemes crònics de mobilitat que patim al municipi". Així, d'una banda permetrà "treure el trànsit pesat fora del nucli de població" i, de l'altra, "tenir una via de comunicació directa cap a la C-12 i l'Eix de l'Ebre", segons Solé.El pont, desbloquejat 20 anys desprésDes de l'any 1997 hi ha un pont que passa per sobre del riu Ebre a Riba-roja i que està unit a un camí de terra. La infraestructura formava part del Pla d'Evacuació Nuclear de Tarragona (PENTA) i es va construir per enllaçar el poble amb una carretera que havia de suposar una sortida cap al nord en cas d'accident nuclear. Però fa pràcticament 20 anys que el pont no porta enlloc i que la comunicació entre Riba-roja i la Granja d'Escarp es fa per la C-12 (eix de l'Ebre) fins a Maials, i per la carretera C-45 de Maials a Seròs. A partir de Maials, l'LV-7046 permet accedir a Almatret, i a partir de Seròs, l'LP-7041 connecta amb la Granja d'Escarp. En total, un itinerari que suma prop de 50 quilòmetres.

Anar al contingut