Apple retira un joc per a iPhone que en criticava el procés de fabricació

Apple ha retirat de la seva botiga d'aplicacions un joc que criticava el procés de fabricació de l'iPhone. L'aplicació "Phone Story" que es definia com "El joc anti-iPhone per a iPhone" denunciava l'extracció de materials d'una mina d'Àfrica per a la fabricació d'aquests dispositius o les condicions de treball de les fàbriques d'Apple a la Xina. El joc, que es venia a un preu de 0,99 euros, es va posar a la venda a l'App Store dissabte, i va ser retirat aquest dimarts perquè "viola les nostres pautes de desenvolupament", segons ha declarat un portaveu d'Apple al "The New York Times", el diari que ha publicat la notícia.
Apple retira un joc per a iPhone que en criticava el procés de fabricació
Nova York

Apple retira un joc per a iPhone que en criticava el procés de fabricació

Apple ha retirat de la seva botiga d'aplicacions un joc que criticava el procés de fabricació de l'iPhone. L'aplicació "Phone Story" que es definia com "El joc anti-iPhone per a iPhone" denunciava l'extracció de materials d'una mina d'Àfrica per a la fabricació d'aquests dispositius o les condicions de treball de les fàbriques d'Apple a la Xina. El joc, que es venia a un preu de 0,99 euros, es va posar a la venda a l'App Store dissabte, i va ser retirat aquest dimarts perquè "viola les nostres pautes de desenvolupament", segons ha declarat un portaveu d'Apple al "The New York Times", el diari que ha publicat la notícia.
Imatge del web del joc per a iPhone "Phone story"

Imatge del web del joc per a iPhone "Phone story"

El joc "Phone Story" estava destinat a criticar el cost mediambiental que suposa la fabricació dels "smartphones" iPhone i era una picada d'ull als suïcidis que hi va haver entre els treballadors de la fàbrica responsable Foxconn, que van alimentar els rumors sobre un possible cas de sobreexplotació per part d'Apple.

El jugador del "Phone story" havia de passar pantalles resseguint l'esclava extració de la matèria primera amb què estan fets  els iPhones, fins a les fàbriques xineses d'Apple a Foxconn, on havia d'evitar que els seus treballadors se suïcidessin per un excés de feina.

Segons recull el diari "The New York Times", els beneficis del joc estaven destinats a organitzacions dedicades a la protecció dels drets laborals i a d'altres grups que "estan treballant per a aturar els horrors representats en el joc".

El "joc anti-iPhone per a iPhone", com s'autoanomenava, l'havia desenvolupat Paolo Pedercini, que ocupa un càrrec de professor d'art a la Universitat de Carnegie Mellon, a Pensilvània. "El joc tenia la intenció de generar un debat sobre el hardware i l'impacte socioeconòmic que genera el consum d'electrònica", havia explicat. "Però ara s'està convertint en un debat sobre la censura del mercat", ha afegit ara.

El fet és que el joc ha durat només 3 dies a la botiga d'aplicacions d'Apple, on va ser llançat dissabte passat. Aleshores el seu creador va començar a promocionar-lo a través de Twitter i en una de les piulades hi deia precisament: "El joc anti-iPhone per a l'iPhone".  "Hem eliminat l'aplicació perquè viola les nostres pautes de desenvolupament", segons el portaveu d'Apple Tom Neumyar.

El polèmic autor, que en el passat ja havia dedicat crítiques a d'altres qüestions com el menjar ràpid o les indústries del petroli ha declarat que "hi ha coses molt pitjors a internet i a l'App Store" que el seu joc, alhora que ha anunciat la seva intenció de llançar versions de la seva aplicació per a dispositius Android.