Antonio Vázquez Romero, nou president d'Iberia en substitució de Fernando Conte

L'expresident d'Altadis, Antonio Vázquez Romero, ha estat nomenat nou president de l'aerolínia Iberia després que Fernando Conte hi renunciés al·legant motius personals. Vázquez Romero va treballar a Iberia com a conseller entre els anys 2005 i 2007. El nou president ha designat Rafael Sánchez-Lozano com a nou conseller delegat i ha afegit que s'incorpora a la companyia "molt il·lusionat".
Antonio Vázquez Romero, nou president d'Iberia en substitució de Fernando Conte
Madrid

Antonio Vázquez Romero, nou president d'Iberia en substitució de Fernando Conte

L'expresident d'Altadis, Antonio Vázquez Romero, ha estat nomenat nou president de l'aerolínia Iberia després que Fernando Conte hi renunciés al·legant motius personals. Vázquez Romero va treballar a Iberia com a conseller entre els anys 2005 i 2007. El nou president ha designat Rafael Sánchez-Lozano com a nou conseller delegat i ha afegit que s'incorpora a la companyia "molt il·lusionat".
Fernando Conte amb el seu substitut, Antonio Vázquez Romero (Foto: EFE)

Fernando Conte amb el seu substitut, Antonio Vázquez Romero (Foto: EFE)

L'expresident d'Iberia, Fernando Conte, ha assegurat que està "molt tranquil" perquè Antonio Vázquez és "el millor" substitut possible. Conte ha explicat que la seva marxa és una decisió meditada des de fa mesos.

Conte se'n va amb la sensació de la "feina ben feta". Durant el temps que ha dirigit Iberia, s'han desenvolupat dos plans directors amb un resultat acumulat de més de 1.100 milions d'euros nets de benefici. A més, també va signar la unió entre Iberia i British Airways i va concretar la fusió de Clickair i Vueling, que aquest dijous s'ha consumat.

El nou director de l'aerolínia, Antonio Vázquez Romero, agafa el timó en un moment especialment delicat per al sector, amb greus pèrdues a causa de la crisi econòmica. En el primer trimestre de 2009, Iberia va acumular unes pèrdues de prop de 93 milions d'euros. Aquestes xifres s'expliquen per la disminució de l'ocupació dels seus vols i l'increment del preu del petroli. L'aerolínia està acabant de negociar un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal que podria afectar 2.000 treballadors, un 10% de la plantilla.