Alemanya

Andreas Lubitz va estar en tractament psiquiàtric per tendències suïcides

Va ser abans de treure's la llicència de copilot i, des d'aleshores, diu la Fiscalia de Düsseldorf, mai més havia mostrat cap comportament estrany

RedaccióActualitzat

Les moltes preguntes que hi ha en aquests moments al voltant de la figura d'Andreas Lubitz, el copilot de l'Airbus 320 de Germanwings que demà farà una setmana es va estavellar als Alps francesos, comencen a donar respostes. La policia alemanya ha ofert una roda de premsa per donar a conèixer detalls de les seves investigacions al voltant de Lubitz. La més destacada és que el copilot havia rebut tractament psiquiàtric temps enrere per tendències suïcides. En la roda de premsa, el fiscal Ralf Herrenbrück ho ha anunciat amb aquestes paraules:

"Uns quants anys abans d'obtenir la llicència de copilot va sotmetre's durant un llarg període de temps a un tractament psicoterapèutic per tendències suïcides evidents."

En les posteriors visites de Lubitz als metges, la fiscalia ha assegurat que no havia mostrat cap signe de comportament suïcida ni tendències agressives cap als altres. Les conclusions fetes públiques per la fiscala surten de l'expedient mèdic que la clínica que tractava Lubitz ha fet arribar al fiscal de Düsseldrof. D'aquesta documentació no es desprèn, en canvi, que Lubitz patís "cap malaltia física". El fiscal no ha volgut especular sobre les causes que haurien portat el copilot a fer estavellar, presumptament, l'avió als Alps.

D'altra banda, segons sembla, l'Oficina Federal del Trànsit Aeri alemanya té un document on constaria que Andreas Lubitz requeria atenció mèdica regular i de l'existència del qual la companyia Lufthansa no tenia coneixement. L'aerolínia tem, a més, que la segona caixa negra, que conté les dades tècniques, no aparegui, perquè podria haver quedat irreconeixible.

Mentrestant, als Alps francesos continuen les tasques de recuperació i identificació dels cossos. La policia judicial ha recollit mostres de l'ADN de 78 dels 150 ocupants de l'avió, i ara les haurà de creuar amb els milers de mostres extretes als familiars per fer la identificació definitiva. Els helicòpters continuen treballant a una mitjana de mig centenar de vols diaris i cinquanta persones treballen sobre el terreny, però les tasques de recerca i rescat continuen sent complicades per la mala accessibilitat del lloc.

Per accelerar l'operació, la fiscalia de Marsella i l'Ajuntament de Le Vernet, la població més propera al lloc de la tragèdia, han acordat la construcció d'una pista forestal d'un quilòmetre, per fer l'accés dels equips de rescat a l'escenari del sinistre més fàcil. De tota manera, no s'espera que el camí estigui habilitat abans de deu dies. Un cop acabada l'operació de rescat i aixecat el veto judicial, el camí servirà perquè els familiars que ho vulguin puguin arribar fins al lloc de l'impacte.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut