'Amb els interiors holandesos, Miró buscava decebre el seu públic', segons el comissari de l'exposició a Nova York

Nova York (ACN).- 'Haig de decebre els meus seguidors'. Això és el que volia Joan Miró quan va pintar el 1928 la seva sèrie 'Interiors Holandesos', segons Gary Tinterow, president del Departament d'Art del segle XIX, Modern i Contemporani del Metropolitan Museum of Art de Nova York, entitat que acull fins al gener del 2011 una mostra sobre la influència que van tenir els pintors holandesos del segle XVII Jan Steen i Hendrick Sorgh en l'obra de l'artista català. L'exposició 'Miró: Els interiors holandesos' reuneix les tres obres del pintor que porten aquest títol, al costat dels quadres que van ser la seva font d'inspiració: 'El músic del llaüt' (1661) de Sorgh i 'Els nens ensenyen a ballar un gat' (1660-1679) de Steen.
'Amb els interiors holandesos, Miró buscava decebre el seu públic', segons el comissari de l'exposició a Nova York

'Amb els interiors holandesos, Miró buscava decebre el seu públic', segons el comissari de l'exposició a Nova York

Nova York (ACN).- 'Haig de decebre els meus seguidors'. Això és el que volia Joan Miró quan va pintar el 1928 la seva sèrie 'Interiors Holandesos', segons Gary Tinterow, president del Departament d'Art del segle XIX, Modern i Contemporani del Metropolitan Museum of Art de Nova York, entitat que acull fins al gener del 2011 una mostra sobre la influència que van tenir els pintors holandesos del segle XVII Jan Steen i Hendrick Sorgh en l'obra de l'artista català. L'exposició 'Miró: Els interiors holandesos' reuneix les tres obres del pintor que porten aquest títol, al costat dels quadres que van ser la seva font d'inspiració: 'El músic del llaüt' (1661) de Sorgh i 'Els nens ensenyen a ballar un gat' (1660-1679) de Steen.