Alstom envia a Mèxic el primer tren dels 18 que fabrica la planta de Santa Perpètua per al metro de Guadalajara

Alstom envia a Mèxic el primer tren dels 18 que fabrica la planta de Santa Perpètua per al metro de Guadalajara

Alstom envia a Mèxic el primer tren dels 18 que fabrica la planta de Santa Perpètua per al metro de Guadalajara

Embarcament del tren al Port de Sagunt en destinació a Mèxic. Pla general. (Horitzontal)

Embarcament del tren al Port de Sagunt en destinació a Mèxic. Pla general. (Horitzontal)

ACN Barcelona.-Asltom ha enviat a Mèxic el primer tren dels 18 que fabrica a la seva planta de santa Perpètua de la Mogoda (Vallès occidental) per al metro de Guadalajara, segons ha informat aquest dimarts la multinacional dedicada al transport ferroviari. La primera unitat de la nova línia de metro de Guadalajara ha estat embarcada al Port de Sagunt, al país Valencià, amb destinació a Mèxic. Al llarg dels pròxims mesos s'enviaran els 17 trens restants d'aquesta nova línia metropolitana, segons ha indicat la companyia.

Al setembre de 2014 la Secretària d'Estat de Comunicacions i Transport de Mèxic va adjudicar a un consorci liderat per Alstom un contracte per a la construcció i posada en marxa d'un sistema complet de metro per a la línia 3 del metro de Guadalajara. Aquesta nova línia, de 20 quilòmetres de longitud, recorrerà en diagonal la ciutat de Guadalajara (Zapopan, Guadalajara i Tlaquepaque), transportant 230.000 passatgers diaris. Constitueix un dels projectes d'infraestructures més importants en execució actualment en aquest país. El contracte inclou el subministrament, instal·lació i posada en servei de 18 unitats de tren, el sistema CBTC de senyalització, els sistemes de comunicació, el centre de control, els sistemes electromecànics dels túnels, les vies i les subestacions. Cadascun dels trens, de la gamma Metròpolis d'Alstom, està compost per tres cotxes, equipats amb aire condicionat, videovigilància, sistemes d'informació al passatger i zones específiques per a passatgers amb mobilitat reduïda. Compten, a més, amb els més alts estàndards en matèria mediambiental, amb una major eficiència energètica gràcies al seu menor pes, l'optimització de la tracció i el sistema de recuperació d'energia. La gamma Metròpolis s'utilitza actualment en sistemes metropolitans com els de Singapur, Sao Paolo, Shanghái, Panamà, Amsterdam o Barcelona, entre altres.