Alonso, obligat a pujar al podi del GP d'Itàlia si vol continuar aspirant al Mundial

Fernando Alonso disputa aquest cap de setmana el seu primer Gran Premi d'Itàlia, a Monza, com a pilot de Ferrari, una cursa en què no pot fallar si vol seguir aspirant a aconseguir el Mundial. Ferrari afronta la seva cursa local amb la tranquil·litat d'haver estat exonerat pel Consell Mundial de l'Esport del Motor de sancions majors pel canvi de posicions entre Alonso i Massa al GP d'Alemanya. Després de l'abandonament a Bèlgica, Alonso està obligat, com a mínim, a pujar al podi per seguir en la lluita pel Mundial, ja que tant el britànic Lewis Hamilton (Mclaren-Mercedes) com l'australià Mark Webber (Red Bull-Renault) comencen a destacar perillosament.
Alonso, obligat a pujar al podi del GP d'Itàlia si vol continuar aspirant al Mundial
Fórmula 1

Alonso, obligat a pujar al podi del GP d'Itàlia si vol continuar aspirant al Mundial

Fernando Alonso disputa aquest cap de setmana el seu primer Gran Premi d'Itàlia, a Monza, com a pilot de Ferrari, una cursa en què no pot fallar si vol seguir aspirant a aconseguir el Mundial. Ferrari afronta la seva cursa local amb la tranquil·litat d'haver estat exonerat pel Consell Mundial de l'Esport del Motor de sancions majors pel canvi de posicions entre Alonso i Massa al GP d'Alemanya. Després de l'abandonament a Bèlgica, Alonso està obligat, com a mínim, a pujar al podi per seguir en la lluita pel Mundial, ja que tant el britànic Lewis Hamilton (Mclaren-Mercedes) com l'australià Mark Webber (Red Bull-Renault) comencen a destacar perillosament.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Per afrontar aquesta cursa, única al denominat "temple de la velocitat", Ferrari ha estat provant a la recta de l'aeròdrom de Vairano, amb el pilot de proves Giancarlo Fisichella, noves solucions tècniques i s'ha revisat el que no va funcionar a Bèlgica, ja que el cotxe d'Alonso no va ser tan competitiu com s'esperaven. La configuració dels cotxes que s'utilitzen a Monza és completament diferent a la de qualsevol altre circuit de la temporada, amb una càrrega aerodinàmica mínima per afrontar les llargues rectes, que fa que els cotxes siguin extraordinàriament inestables als revolts.

Fernando Alonso va guanyar a Monza l'any 2007, al volant d'un Mclaren-Mercedes, i des de l'any anterior, quan va guanyar l'alemany Michael Schumacher, Ferrari no ho ha tornat a fer en aquest circuit, que és a 200 quilòmetres de la fàbrica de Maranello.

El principal rival per als Ferrari serà Mclaren-Mercedes i, sobretot, el líder del Mundial, Lewis Hamilton, guanyador fa dues setmanes a Spa-Francorchamps, i que encara no ha aconseguit imposar-se a Monza. Els Mclaren-Mercedes van tornar a recuperar la seva competitivitat a Bèlgica i a Monza seran segurament els principals favorits a la victòria, perquè a Red Bull ja han confessat que en aquesta cursa, com fa dues setmanes a Spa, tant Mark Webber com l'alemany Sebastian Vettel haurien de córrer a la defensiva tot esperant circuits més favorables com els de Singapur i el Japó.

Pedro de la Rosa va córrer per última vegada a Monza l'any 2006 al volant d'un Mclaren-Mercedes i no li va anar gaire bé, ja que es va haver de retirar abans de meitat de la proves pel trencament del motor, però en aquest circuit va realitzar una de les seves millors actuacions a la Fórmula 1 l'any 2001 al volant d'un Jaguar-Cosworth, amb el qual va finalitzar en cinquena posició.

Jaume Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari), víctima del caprici dels comissaris al Gran Premi de Bèlgica, en què va ser sancionat per defensar la seva posició a les últimes voltes i li va costar el punt que havia guanyat i lluitat, també haurà de patir a Monza per la falta d'evolució del seu cotxe. Els Hispania del brasiler Bruno Senna i del japonès Sakon Yamamoto intentaran una vegada més arribar a la línia de meta i mantenir-se al davant dels Virgin en la classificació del Mundial de constructors.

L'únic canvi que ha sofert el circuit, el més ràpid del Mundial, ha estat la introducció d'uns guals a la primera variant per evitar que els pilots puguin tallar-la i treure avantatge. De moment la pluja no ha estat present durant el cap de setmana i la jornada de divendres estarà dedicada als entrenaments lliures i la del dissabte, després de l'última sessió lliure, es disputarà la sessió de classificació per establir la graella de sortida per a la cursa de diumenge, que es disputarà sobre 53 voltes a l'Autòdrom Nacional de Monza.

VÍDEOS RELACIONATS