Almenys 23 persones moren a Alemanya després que un tren d'última tecnologia s'ha accidentat a prop de Lathen

Tràgic accident amb 23 morts d'un tren monorail de suspensió magnètica prop de la ciutat alemanya de Lathen, al nord-oest del país. El tren, que funciona sense conductor, anava a uns 200 quilòmetres per hora quan sembla que hauria col·lisionat contra un vehicle de manteniment que hi havia a la via. A bord hi viatjaven 29 passatgers en un trajecte de prova de poc més de 30 quilòmetres, de Lathen a Dörpen. La cancellera alemanya, Angela Merkel, s'ha desplaçat aquesta tarda al lloc de l'accident. El tren és del sistema Transrapid, de fabricació alemanya, i precisament avui els passatgers eren treballadors de l'empresa i familiars seus.<br>
Almenys 23 persones moren a Alemanya després que un tren d'última tecnologia s'ha accidentat a prop de Lathen
Lathen

Almenys 23 persones moren a Alemanya després que un tren d'última tecnologia s'ha accidentat a prop de Lathen

Tràgic accident amb 23 morts d'un tren monorail de suspensió magnètica prop de la ciutat alemanya de Lathen, al nord-oest del país. El tren, que funciona sense conductor, anava a uns 200 quilòmetres per hora quan sembla que hauria col·lisionat contra un vehicle de manteniment que hi havia a la via. A bord hi viatjaven 29 passatgers en un trajecte de prova de poc més de 30 quilòmetres, de Lathen a Dörpen. La cancellera alemanya, Angela Merkel, s'ha desplaçat aquesta tarda al lloc de l'accident. El tren és del sistema Transrapid, de fabricació alemanya, i precisament avui els passatgers eren treballadors de l'empresa i familiars seus.
Actualitzat

Al lloc de l'accident hi ha més de 200 membres dels serveis d'emergència, entre ells, bombers. I és que les tasques de rescat són molt complicades, perquè l'accident ha passat en un tram en què la via s'aguanta per uns pilars a cinc metres d'alçada. El balanç oficial parla de 23 morts i 10 ferits de diversa consideració que han estat traslladats a diversos centres hospitalaris.

El tren és del sistema Transrapid, de fabricació alemanya, i pot arribar a una velocitat màxima de 450 quilòmetres per hora. El comboi, que no circula amb regularitat, s'ha convertit en un important reclam turístic i, malgrat que recorre un tram experimental, nombrosos visitants l'agafen pagant una tarifa. Aquest cop, però, els passatgers no eren turistes, sinó treballadors de l'empresa Transrapid i familiars seus. 

La tecnologia del Transrapid s'havia venut a la Xina, on precisament era el ministre alemany de Transport, que ha anunciat la interrupció de la seva visita a Pequín i el seu retorn a Alemanya quan ha passat l'accident. Actualment només n'hi ha un en ple funcionament al món, el que uneix Xangai amb el seu aeroport, el més ràpid del món.



La cancellera alemanya, Angela Merkel, s'ha desplaçat aquesta tarda al lloc de l'accident. Aquest és el primer accident que es produeix a la línia des que fa 22 anys va estrenar-se aquest tram de proves.