El conseller delegat de Ryanair, Michael O'Leary, i el conseller executiu de Globalia, Javier Hidalgo
El conseller delegat de Ryanair, Michael O'Leary, i el conseller executiu de Globalia, Javier Hidalgo

Aliança de Ryanair i Air Europa pels vols de llarga distància "low cost"

El conseller delegat de Ryanair, Michael O'Leary, i el conseller executiu de Globalia, Javier Hidalgo, han presentat la nova aliança a Madrid

RedaccióActualitzat

Des d'aquest dimarts, els usuaris podran buscar i reservar vols d'Air Europa en 20 rutes de llarg abast des de Madrid a un total de 16 països del nord, centre i sud d'Amèrica, incloent-hi l'Argentina, el Brasil, Cuba, Mèxic i els Estats Units.

Ryanair ha anunciat una nova aliança amb Air Europa que permetrà als 130 milions de passatgers de l'aerolínia de baix cost irlandesa reservar vols de llarg recorregut operats per l'aerolínia de Globalia.

El conseller delegat de Ryanair, Michael O'Leary, i el conseller executiu de Globalia, Javier Hidalgo, han presentat a Madrid aquesta nova aliança i han explicat que aquest acord permetrà una rebaixa de tarifes "substancial" i els permetrà convertir-se en unes aerolínies "encara més competitives".

Neix Level, una "low cost" de vols transoceànics amb vols des del Prat

Tot i aquest acord, Ryanair assegura que segueix amb converses amb altres aerolínies de llarg abast sobre potencials acords per alimentar els seus vols i oferir serveis de connexió. La companyia de baix cost porta temps oferint-se a altres companyies per alimentar vols de llarg recorregut enfront del model punt a punt de la irlandesa.

L'objectiu: atrapar Ibèria

L'objectiu de les dues companyies és, d'aquí tres anys, aconseguir la quota de mercat que té Iberia a Madrid, actualment entre el 40% i el 45%, enfront del 15% que té cada una de les companyies de l'aliança actualment a l'aeroport de Barajas. Hidalgo ha apuntat que aquest acord neix "després d'una feina de set mesos d'integració de sistemes" i que permet "reforçar la nostra competitivitat, ja que Air Europa duplica la connectivitat amb el continent europeu en incorporar 53 ciutats europees addicionals".

El conseller executiu de Globalia considera que aquest acord "consolida Air Europa com la millor opció qualitat-preu per volar entre Europa i Amèrica", i ha avançat que el 2020 l'aerolínia de Globalia comptarà "amb la flota més moderna i eficient del mercat operant entre els dos continents".

Respecte a la competència amb altres companyies com Level d'IAG, els vols de la qual operen amb Iberia, Hidalgo ha assegurat que el seu projecte és un projecte consolidat, amb equips més moderns i avions més còmodes:

"Iberia està operant amb models que nosaltres ens estem traient del damunt, els seus costos operatius són més alts i la comoditat no hi té res a veure. La d'Iberia és una aventura que està començant a Barcelona i veurem com surt."

O'Leary, per la seva banda, ha explicat que "han unit forces les millors companyies europees, amb els millors avions, les millors tarifes i el millor servei", i ha afegit que des d'avui mateix els seus clients podran reservar vols a Buenos Aires, l'Havana o Nova York.

Air Europa ha confirmat la seva intenció de continuar amb els seus plans de creixement en vols de llarga distància que per a l'aerolínia suposa un desenvolupament "estratègic". Així, a més del seu creixement a Llatinoamèrica i Estats Units, no es descarten altres destinacions a Àsia, encara que a llarg termini.

Anar al contingut