El consum d'alcohol augmenta entre els menors d'edat i preocupa els expers en addiccions (Reuters)
El consum d'alcohol augmenta entre els menors d'edat i preocupa els expers en addiccions (Reuters)
Barcelona

Alerta pel "binge drinking", el consum descontrolat d'alcohol entre els menors

Un de cada quatre menors d'entre 14 i 18 anys reconeix haver consumit alcohol sense control almenys un cop en el darrer mes

RedaccióActualitzat

Els experts alerten del preocupant augment de casos d'ingesta d'alcohol descontrolada entre els menors d'edat. A Catalunya, un de cada quatre joves d'entre 14 i 18 anys confessa haver consumit alcohol sense control, almenys un cop en l'últim mes.

Ara, una nova moda s'estén com una taca d'oli entre els menors: és l'anomenat "binge drinking". Consisteix a prendre com a mínim 4 o 5 begudes alcohòliques diferents en un parell d'hores.

És una pràctica que es fa especialment els caps de setmana entre grups de menors que compren diverses ampolles de beguda i queden només per ingerir tant alcohol com poden. A més, aquesta pràctica s'associa al consum d'altres drogues, com ara el cànnabis.

El nou fenomen preocupa els especialistes en el tractament d'addiccions, que alerten dels perills associats a l'abús d'alcohol entre els més joves. Per ells, els menors són la població més vulnerable per a la indústria de l'alcohol i denuncien que ara són públic objectiu de les seves campanyes de màrqueting:

"La indústria de l'alcohol té els millors advocats i els millors publicistes i els posen a treballar per crear la sensació entre nens i adolescents que el normal en fer-se gran és beure i que és font de diversió i font d'èxit davant l'altre sexe".

 

La mort per coma etílic d'una nena de 13 anys a la Comunitat de Madrid el mes de novembre passat va sacsejar l'opinió pública i va posar en relleu la necessitat de regular la distribució i el consum d'alcohol entre els menors d'edat. Els experts asseguren que cal abordar temes relacionats amb la publicitat de begudes alcohòliques a què tenen accés els menors i també endurir la pressió fiscal sobre l'alcohol per evitar que pugui ser de fàcil accés i barat per als joves:

"Si la societat decideix que no vol que els seus menors beguin i regula,  dóna un missatge social  molt educatiu."

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut