Alemanya viu la vaga de trens més llarga de la història dels ferrocarrils

Vaga de trens a Alemanya. Des d'aquest dimecres al matí hi ha vaga de la companyia ferroviària que transporta mercaderies, i en les últimes hores s'han unit a la mobilització els treballadors del transport ferroviari de passatgers. El sindicat de maquinistes du a terme una vaga de 62 hores, la més llarga de la història de la companyia de ferrocarrils alemanya. Un nou acord salarial és el que està marcant el pols de la paralització. L'institut alemany d'investigació econòmica ha calculat que la pèrdua diària per la vaga del transport de mercaderies, que afecta el subministrament a les indústries, serà d'uns 50 milions d'euros. De moment, s'han generat llargues cues a les carreteres.
Alemanya viu la vaga de trens més llarga de la història dels ferrocarrils
Berlín

Alemanya viu la vaga de trens més llarga de la història dels ferrocarrils

Vaga de trens a Alemanya. Des d'aquest dimecres al matí hi ha vaga de la companyia ferroviària que transporta mercaderies, i en les últimes hores s'han unit a la mobilització els treballadors del transport ferroviari de passatgers. El sindicat de maquinistes du a terme una vaga de 62 hores, la més llarga de la història de la companyia de ferrocarrils alemanya. Un nou acord salarial és el que està marcant el pols de la paralització. L'institut alemany d'investigació econòmica ha calculat que la pèrdua diària per la vaga del transport de mercaderies, que afecta el subministrament a les indústries, serà d'uns 50 milions d'euros. De moment, s'han generat llargues cues a les carreteres.
Actualitzat

El sindicat de maquinistes GDL preveu que el trànsit ferroviari quedarà paralitzat als estats federats de l'est del país, on el sindicat majoritari està fortament implantat i hi ha molt pocs maquinistes funcionaris sense dret a vaga que puguin substituir els companys que facin l'aturada.

El director de Transport i Logística de Deutsche Bahn ha anunciat, per la seva part, un pla d'urgència en el transport de passatgers que permetrà posar en servei dos terços dels trens de llarg recorregut, la meitat dels trens regionals, entre el 20% i el 50% dels trens de rodalies i 450 autobusos per a alguns trajectes.

El president de l'Associació d'Indústria alemanya ha titllat l'aturada d'"irresponsable" i ha afirmat: "El GDL provoca grans pèrdues econòmiques, amb aquesta vaga." Aquestes pèrdues, precisament, ja han estat quantificades. L'institut alemany d'investigació econòmica (DIW) ha calculat que la pèrdua diària per la vaga del transport de mercaderies, que afecta el subministrament a les indústries, serà d'uns 50 milions d'euros.

Les dues parts mantenen postures ben separades. Mentre que el Deutsche Bahn a instat GDL a tornar a la taula de negociacions per parlar de l'última proposta, el sindicat de maquinistes demana una nova oferta.

Mentrestant, el sindicat du a terme una vaga de 62 hores, que acabarà dissabte, i que serà la més llarga de la història de la companyia de ferrocarrils alemanya.