Alcaldes socialistes també reclamen que el límit de velocitat pugui variar a l'alça

Diversos alcaldes de l'àrea metropolitana de Barcelona s'han sumat a la petició del conseller Joaquim Nadal i de l'alcalde de Barcelona Jordi Hereu perquè la introducció de la velocitat variable també pugui ser a l'alça als accessos de la capital catalana. Entre aquests ajuntaments hi ha el de Sant Adrià, Gavà, Cornellà o Sant Feliu. Tot i així, el conseller Joan Saura es manté ferm en la seva decisió i ha insistit que el límit màxim es mantindrà en els 80 mentre no baixi la contaminació.
Alcaldes socialistes també reclamen que el límit de velocitat pugui variar a l'alça
Barcelona

Alcaldes socialistes també reclamen que el límit de velocitat pugui variar a l'alça

Diversos alcaldes de l'àrea metropolitana de Barcelona s'han sumat a la petició del conseller Joaquim Nadal i de l'alcalde de Barcelona Jordi Hereu perquè la introducció de la velocitat variable també pugui ser a l'alça als accessos de la capital catalana. Entre aquests ajuntaments hi ha el de Sant Adrià, Gavà, Cornellà o Sant Feliu. Tot i així, el conseller Joan Saura es manté ferm en la seva decisió i ha insistit que el límit màxim es mantindrà en els 80 mentre no baixi la contaminació.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
A partir de demà la velocitat variable a la baixa entrarà en funcionament a l'autovia de Castelldefels i a l'autopista del Garraf. En aquest punt els panells indicatius aniran canviant el límit en funció de la congestió, la contaminació, els accidents i la meteorologia de cada moment. Des del Servei Català de Trànsit es defensa la nova mesura per afavorir la fluïdesa de trànsit i disminuir els accidents i la contaminació.

El control de la velocitat variable es posa en marxa amb reserves i crítiques dins del mateix govern català, com les del conseller Joaquim Nadal, i dels alcaldes del Baix Llobregat i Barcelona, que demanen que la velocitat es pugui elevar per sobre dels 80 quan les condicions del trànsit ho permetin.

El conseller Joan Saura ha assegurat que els límits de velocitat no es revisaran a l'alça fins que la contaminació no arribi als nivells exigits per la Unió Europea.


NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS