Barcelona

Ajornen el judici per l'accident d'autocar a Torreblanca que va causar 46 morts

El judici contra els organitzadors del viatge d'autocar en què van morir 46 persones el 1992 a Torreblanca s'ha suspès fins al 10 d'abril per l'absència del principal testimoni de l'acusació, el copilot, el qual va destapar les irregularitats de l'empresa d'autocars. En la vista celebrada a Barcelona, tots els testimonis dels acusats han assegurat que el vehicle estava en perfecte estat i que les condicions dels treballadors eren les adequades. Per la seva part, el conductor de l'autocar, condemnat a 2 anys de presó, ho ha ratificat, cosa que ha indignat els familiars de les víctimes.

Actualitzat
El judici contra els propietaris de l'autocar que el 1992 va tenir un accident a Torreblanca, al País Valencià, en què van morir 46 persones, s'ha suspès fins al 10 d'abril. La suspensió l'ha provocada l'absència del copilot, el qual va destapar les irregularitats de l'empresa d'autocars. La vista oral ha començat al matí, malgrat que el principal testimoni dels fets, el xofer suplent que va denunciar les irregularitats de l'empresa, ja no s'hi ha presentat. Tots els testimonis dels acusats han assegurat que el vehicle estava en perfectes condicions i que els conductors no feien mai torns de més de 4 hores. Concretament, Emiliano Pascual, propietari de l'autocar, ha assegurat que el vehicle estava en perfecte estat i que les condicions dels treballadors eren les adequades. Així ho ha exposat la seva advocada, Ester Contreras. El conductor de l'autocar, condemnat ja a 2 anys de presó, ho ha ratificat, cosa que ha indignat els familiars de les víctimes. Per la seva part, el fiscal i l'acusació particular imputen als propietaris de l'autocar i al presumpte organitzador del viatge els delictes de falsificació de documents oficials i estafa i un altre contra els drets dels treballadors. Els advocats defensors consideren que els altres dos imputats no estaven al corrent del viatge, i en demanen l'absolució. Els pèrits, en canvi, han provat que el tacògraf de l'autocar estava manipulat, de manera que no es respectaven els temps de descans dels conductors. A més a més, el vehicle no tenia la documentació en regla. Per això es mantenen els càrrecs de falsificació, estafa i delicte contra la seguretat dels treballadors, que podrien comportar fins a 12 anys de presó.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut