Empreses

Air France llança una OPA sobre KLM que la convertirà en la primera companyia aèria mundial

Air France inicia el procés de compra de la companyia holandesa KLM, amb el llançament d'una oferta pública d'adquisició. L'OPA està valorada en 784 milions d'euros i està previst que es tanqui el 26 d'abril. Després de la fusió, que el mes passat ja va rebre d'aprovació de la Comissió Europea, el nou grup es convertirà en la primera companyia aèria mundial en volum de negocis, i la tercera en nombre de passatgers. Air France, a més, no tanca la porta a una segona fusió per incloure-hi la companyia italiana Alitalia.

Actualitzat
L'OPA preveu el bescanvi d'onze accions d'Air France i 10 bonos de subscripció d'accions per 10 accions ordinàries de KLM. L'operació, que preveu tancar-se el 26 d'abril, valora la companyia holandesa en 784 milions d'euros. El nou grup estarà controlat en un 81% per Air France i en un 19% per KLM, tot i que el grup holandès mantindrà durant tres anys el 51% de dret de vot i dependrà del govern holandès i de diverses fundacions, com a mesura de protecció. L'estat francès, actualment accionista majoritari en el capital d'Air France, veurà reduïda la seva participació del 54 al 44%, com si l'aerolínia francesa s'hagués privatitzat. Air France, la segona aerolínea europea, va acordar el setembre passat l'adquisició de l'holandesa KLM mitjançant una OPA. Amb l'autorització condicionada de la Unió Europea i dels Estats Units, el grup resultant li pren a British Airways el lideratge europeu i es col·loca en tercera posició a nivell mundial en nombre de passatgers, per darrere de United Airlines i American Airlines. Alitalia espera integrar-se en una segona fase en la fusió. Només 48 hores després de l'anunci de la unió entre KLM i Air France, la Comissió Europea va manifestar la seva disposició a aprovar "ràpidament" l'aliança entre les companyies aèries la francesa i la italiana, a través del seu eurocomissari de la Competència, Mario Monti. El projecte per a la privatització d'Alitalia, el 52% de la qual està en mans de l'Estat, depèn no obstant de la possibilitat que la companyia arribi a un acord sobre el pla de reestructuració de l'empresa, que preveu una regulació que afectarà 2.700 treballadors. La imminent aliança entre Air France i KLM hauria d'accelerar les negociacions pel sanejament i la privatització de la societat, les dues condicions que la companyia francesa ha posat per estendre la unió a Alitalia.
Anar al contingut