Barcelona

AENA nega que l'assignació de la T-Sud sigui un regal per a Iberia

El director d'aeroports d'AENA, Javier Marín, ha insistit en unes declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio" que l'assignació de la T-Sud de l'aeroport del Prat a Oneworld i Star Alliance és la millor perquè es produeixi un increment de vols de llarg radi durant els pròxims anys, i ha assegurat que "no és un premi per a Iberia". Sobre un possible canvi en el model de gestió del Prat, tal com es reclama des de Catalunya, Javier Marín ha defensat el model centralitzat actual com un dels més rendibles, ha negat que s'oposi a un canvi en el model de gestió del Prat, i ha indicat que aquesta decisió no li pertoca perquè és competència del govern espanyol.

Actualitzat
El director d'aeroports d'AENA, Javier Marín, ha insistit que si es produís un canvi de gestió del Prat es tindran en compte els factors positius ja existents per donar el pas amb "prou garanties" i no perdre'ls. En qualsevol cas, Marín ha afirmat que no està preocupat pel futur dels treballadors d'AENA, perquè "tindran cabuda a qualsevol" dels models que es produeixin.

Pel que fa al caràcter revocable de l'assignació, el director d'aeroports d'AENA ha mantingut que s'aplicarà en cas que alguna de les dues aliances beneficiades deixi de ser el que, en nombre de passatgers i volum de vols, representa actualment.

Javier Marín ha negat que la T-Sud del Prat es vulgui convertir en la T-5 de l'aeroport de Barajas, tal com ha suggerit en un article al diari "Avui" el professor de Teoria Econòmica de la Universitat de Barcelona (UB) Ramon Tremosa. Marín ha defensat l'assignació d'espais de l'aeroport del Prat, i ha assegurat que l'aposta per ajuntar les ofertes per volar cap a Madrid no s'ha fet per alimentar Barajas. El director d'aeroports d'AENA ha subratllat que el criteri principal a l'hora d'assignar la T-Sud ha estat el d'incrementar el nombre de vols de llarg recorregut i que, per tant, aquesta decisió no es pot entendre com un afavoriment a l'aeroport madrileny.

El creixement, una incògnita

No obstant això, Marín ha preferit no donar dades sobre el possible creixement percentual que pugui experimentar el Prat en els pròxims quatre anys després de posar en marxa la nova terminal. El director d'aeroports d'AENA ha indicat que es preveu que hi hagi "entre quatre i cinc" rutes noves amb l'Amèrica del Sud, un parell més amb l'Amèrica del Nord, una dels quals serà a Nova York, i algun altre enllaç amb Àsia.
Anar al contingut