Adjudiquen per 2,3 MEUR les obres de millora de la seguretat viària i mobilitat a les carreteres de Manresa

Adjudiquen per 2,3 MEUR les obres de millora de la seguretat viària i mobilitat a les carreteres de Manresa

Adjudiquen per 2,3 MEUR les obres de millora de la seguretat viària i mobilitat a les carreteres de Manresa

Imatge de les obres de millora de la seguretat a la C-55. Publicada el 2 d'octubre de 2016. (Horitzontal)

Imatge de les obres de millora de la seguretat a la C-55. Publicada el 2 d'octubre de 2016. (Horitzontal)

ACN Manresa.-El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres de millora de la seguretat viària i la mobilitat al corredor de la C-55, la C-16 i la C-58, al Bages. Es tracta d'un sistema de gestió intel·ligent de la mobilitat que forma part del paquet de millores implantades en les vies de l'entorn de Manresa, com les obres de millora realitzades a la carretera C-55 i el sistema de descomptes implantat a l'autopista C-16. Segons informa Territori, els treballs s'han adjudicat per un pressupost de 2,3 milions d'euros i tenen un termini d'execució d'11 mesos. Les obres suposaran la instal·lació de sistemes de detecció d'incidències, càmeres de vigilància i panells amb senyalització variable.

Segons informa el Departament de Territori i Sostenibilitat, el projecte inclou la instal·lació de panells d'informació variable a diversos punts de la C-55 i la C-16 i en d'altres carreteres confrontants que indicaran l'estat de les vies i del trànsit, indicant el temps de recorregut. Aquests panells seran en forma de pòrtic o banderola, és a dir, que quedaran just a sobre dels carrils. En el tram de la C-55 comprès entre Castellbell i el Vilar i Manresa, s'instal·laran senyals de missatge variable (col·locats al costat de la calçada) per informar els usuaris de la velocitat màxima o de restriccions de trànsit en funció de l'estat de la carretera i de possibles incidències. També es disposarà un sistema de sensorització a la calçada, integrat als panells informatius, que permetrà, per exemple, adaptar les restriccions del trànsit a les condicions meteorològiques. Un mètode de detecció automàtic d'incidències El pla inclou, a més, un mètode de detecció automàtic d'incidències format per dos sistemes, que es complementaran: un de continu al llarg de tot el tram i un altre en punts concrets mitjançant càmeres amb detecció automàtica d'incidències (DAI). Aquests sistemes permetran donar informació en temps real sobre l'estat de la calçada i el trànsit al llarg del corredor. També es col·locarà un altre tipus de càmeres fixes al llarg del traçat per verificar les alarmes indicades pels sistemes de detecció automàtics d'incidències i comprovar l'estat general de la carretera.