Adif nega cap responsabilitat en la inundació de l'estació de l'AVE a Girona i diu que va evitar mals majors

El gestor ferroviari atribueix la inundació de les vies a "un fet excepcional" i encara no té cap previsió de quan es restablirà el servei, interromput des de dilluns
Adif nega cap responsabilitat en la inundació de l'estació de l'AVE a Girona i diu que va evitar mals majors
Girona

Adif nega cap responsabilitat en la inundació de l'estació de l'AVE a Girona i diu que va evitar mals majors

El gestor ferroviari atribueix la inundació de les vies a "un fet excepcional" i encara no té cap previsió de quan es restablirà el servei, interromput des de dilluns
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Adif nega cap negligència en la construcció de la línia subterrània de l'AVE a Girona. Segons el gestor ferroviari, el túnel es va inundar no pas per l'esfonsament d'un mur de contenció del riu Güell, sinó per la saturació de la xarxa municipal, que no va poder absorbir la tromba d'aigua de diumenge. 

De fet, segons Adif, es van evitar mals pitjors gràcies al fet que l'estació està soterrada i va "actuar de drenatge natural". Encara que admet que l'aigua va entrar per la zona on es va ensorrar el mur de totxana, entre el riu Güell i un pou de ventilació del túnel, Adif assegura que la inundació s'explica per l'excepcionalitat de la pluja, en unes circumstàncies "que no s'havien donat des de fa més de tres dècades". 

En una entrevista a "El matí de Catalunya Ràdio", el portaveu d'Adif, Iñaki Garay, ha apuntat que "el desbordament general dels sistemes d'evacuació d'aigua municipals", que no van poder deixar anar aigua al riu Güell "perquè anava crescut", va repercutir en la inundació del túnel. Però no ha volgut atribuir responsabilitats a l'Ajuntament de Girona, ni tampoc a Adif. 

"La culpa és d'un fet excepcional", ha insistit

Segons ell , "l'aigua va tornar a la ciutat buscant el primer camí que va trobar. I en aquest cas va ser l'estació, que és soterrada i està en un punt baix de la ciutat ". 

Segons Garay, no es pot concloure que l'obra estigués mal planificada pel que ha passat. Tampoc ha admès que el mur de totxana que va cedir esitgués "mal construït". En una altra entrevista a Catalunya Informació, ha explicat que el mur de totxana era "de tancament normal" i que, encara que "s'ha dit que era per contenir les agiües, no estava dissenyat per això en absolut, perquè, si no, seria de formigó", ha remarcat. 

Quinze piscines olímpiques a sota de Girona

Garay ha dit que la col·laboració de l'exèrcit ajudarà a escurçar els temps per treure l'aigua del túnel ja que disposen de bombes de desaigüe, però no ha donat cap calendari per restablir el servei de l'alta velocitat entre Girona i Figueres, parat des de dilluns. 

"Pensi que a sota de Girona hi va arribar a haver 30.000 metres cúbics d'aigua, l'equivalent a 15 piscines olímpiques", ha dit.  

La Generalitat s'ha afegit aquest dimecres als ajuntaments de Girona i Figueres per reclamar explicacions a Adif sobre la seguretat de la línia de l'alta velocitat entre les dues ciutats. 

NOTÍCIES RELACIONADES

ÀUDIOS RELACIONATS