Acosta Danza porta el talent cubà i l'eclecticisme d'estils damunt l'escenari del Festival Castell de Peralada

Acosta Danza porta el talent cubà i l'eclecticisme d'estils damunt l'escenari del Festival Castell de Peralada

Acosta Danza porta el talent cubà i l'eclecticisme d'estils damunt l'escenari del Festival Castell de Peralada

Un dels integrants de la companyia Acosta Danza durant la seva actuació al Festival de Peralada aquest 17 d'agost de 2017. (Horitzontal)

Un dels integrants de la companyia Acosta Danza durant la seva actuació al Festival de Peralada aquest 17 d'agost de 2017. (Horitzontal)

ACN Peralada.-Talent cubà, eclecticisme d'estils i la dansa com a denominador comú per a un debut que, al mateix temps, ha servit de clausura. La companyia Acosta Danza ha tancat la 31a edició del Festival de Peralada portant a l'escenari del parc del Castell, i en primícia a l'Estat, un espectacle marcat per la fusió d'obres neoclàssiques i contemporànies. Coreografies creades des del país caribeny per Marianela Boán o Miguel Altunaga s'han donat la mà amb d'altres del belga Sidi Larbi Cherkaoui o el britànic Ben Stevenson per deixar clar que la dansa és, per sobre de tot, diversitat. A Peralada, l'artífex de la companyia, Carlos Acosta, no només ha demostrat talent com a director sinó també com a ballarí quan, fent una excepció, ha pujat a l'escenari per ballar dos solos ('Two' i 'Memoria').

Dansa contemporània que beu del ballet clàssic, amb un programa que ha fusionat set peces d'estils ben diferents. La companyia cubana Acosta Danza ha aterrat per primer cop a l'Estat amb 'Debut', un espectacle que s'ha pogut veure en primícia al Festival Castell de Peralada, i que ha servit per tancar edició d'un dels certàmens degans de la Costa Brava. El ballarí i coreògraf Carlos Acosta ha imprès a l'espectacle la mateixa essència que l'any passat va portar-lo a crear la seva pròpia companyia. Acosta Danza, amb 25 ballarins, naixia amb l'esperit de fusionar el ball clàssic amb el contemporani, i enriquir-lo amb les tradicions folklòriques i els balls urbans. Sense oblidar, en cap cas, la cultura cubana. Declaració d'intencions Amb 'Debut', la seva carta de presentació a Peralada, la companyia ha portat damunt l'escenari tota una declaració d'intencions de l'objectiu amb el qual va néixer. L'espectacle mescla coreografies del país caribeny amb d'altres d'internacionals, amb voluntat d'obrir horitzons i passar d'allò més neoclàssic a allò més avantguardista. El programa d'aquesta nit l'ha obert 'El cruce sobre el Niágara', de la coreògrafa cubana Marianela Boán. Creada el 1987, aquesta dansa s'inspira en la diversitat de Cuba, i ha servit com a preludi de sis peces més. Entre aquestes 'Faun', del coreògraf belga Sidi Larbi Cherkaoui o 'Alrededor no hay nada', on l'espanyol Goyo Montero pren la poesia i les veus de Vinícius de Moraes i Joaquín Sabina. Carlos Acosta, que va crear la companyia amb l'objectiu de fer el pas cap a la direcció, ha fet una excepció aquesta nit i s'ha tornat a calçar les sabates de ballarí. El cubà ha interpretat damunt l'escenari de Peralada dos potents solos: 'Memoria', amb regust de dansa urbana i música electrònica, i 'Two', on s'explora la relació entre llum, moviment i música. Peralada tanca edició L'actuació en primícia d'Acosta Danza ha clausurat la 31a edició del Festival Castell de Peralada. Una edició on l'òpera i la dansa ('Madama Butterfly', 'La bella i la bèstia', Béjart Ballet Lausanne) s'han donat la mà amb concerts d'artistes com Franco Battiato, Katy Melua o Bryan Ferry.