Acord per millorar els enllaços del desdoblament de la C-31 a Palamós

Acord entre el Departament de Política Territorial i l'Ajuntament de Palamós pels enllaços de la C-31 a l'est del municipi. Cap de les dues opcions presentades fins ara tenien el suport del consistori ni tampoc dels veïns afectats. La nova proposta, presentada pel conseller Joaquim Nadal i l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, preveu dos passos superiors bidireccionals i un pas inferior exclusiu per vianants i ciclistes. Les obres del desdoblament de la C-31 de Platja d'Aro a Palamós, 13 quilòmetres amb un pressupost de 88 milions d'euros, s'han executat en un 40 per cent i es preveu tenir-les acabades l'estiu de l'any vinent.
Acord per millorar els enllaços del desdoblament de la C-31 a Palamós
Palamós

Acord per millorar els enllaços del desdoblament de la C-31 a Palamós

Acord entre el Departament de Política Territorial i l'Ajuntament de Palamós pels enllaços de la C-31 a l'est del municipi. Cap de les dues opcions presentades fins ara tenien el suport del consistori ni tampoc dels veïns afectats. La nova proposta, presentada pel conseller Joaquim Nadal i l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, preveu dos passos superiors bidireccionals i un pas inferior exclusiu per vianants i ciclistes. Les obres del desdoblament de la C-31 de Platja d'Aro a Palamós, 13 quilòmetres amb un pressupost de 88 milions d'euros, s'han executat en un 40 per cent i es preveu tenir-les acabades l'estiu de l'any vinent.
Imatge de les obres de desdoblament de la C-31 a l'altura de Palamós

Imatge de les obres de desdoblament de la C-31 a l'altura de Palamós

En concret, pel que fa als canvis, en un tram d'uns dos quilòmetres la rasant serà més baixa del que inicialment estava previst, per tal d'evitar l'afectació a l'entorn del Puig Xifra i del Mas Gallard. D'aquesta manera, es minimitza el préstec de terra que s'havia previst, segons ha dit el conseller Nadal, que ha afegit que una de les preocupacions més grans del Departament era el gran moviment de terra que suposaven les obres.

Pel que fa als enllaços, el canvi més significatiu correspon a l'accés de Palamós est, la reconfiguració del qual el Departament ha sotmès a audiència pública per tal d'aconseguir el consens entre els veïns i l'administració local. '"Vam rebre algunes al·legacions dels veïns i hem volgut trobar una solució mixta que satisfaci totes les parts", ha dit el conseller Nadal.

Inicialment, aquest accés incloïa una nova rotonda al costat nord del tronc, un pas superior cap a la rotonda existent de la Fosca i un altre vial amb un pas inferior per connectar amb el polígon que s'ubica en aquest àmbit. L'adopció de la nova rasant impossibilita la construcció d'un pas inferior tal com estava concebut.

Després de sotmetre's a audiència pública per solucionar els problemes de concentració del trànsit en un sol punt, el Departament i l'Ajuntament han acordat construir dos passos superiors bidireccionals que travessen l'autovia, un cap a la rotonda de la Fosca i un altre cap a la vialitat de la zona industrial. També s'ha consensuat construir un pas inferior exclusiu per a vianants i ciclistes i una àmplia àrea enjardinada a l'entrada del municipi.

L'enllaç oest, que se situarà al principi de la variant de Palamós, estarà format per un pas superior (anteriorment era un pas inferior) sobre el tronc de l'autovia, una rotonda situada al costat muntanya i una altra gran rotonda situada a nivell al costat urbà de Palamós.