Encara queda un tram per construir de la MAT, el que connectarà Santa Llogaia amb Baixàs, a França
Encara queda un tram per construir de la MAT, el que connectarà Santa Llogaia amb Baixàs, a França
Santa Llogaia

Acaben les obres de la línia de molt alta tensió entre Bescanó i Santa Llogaia

Les obres han durat un any i mig i han estat molt envoltades de polèmica

RedaccióActualitzat

La línia MAT (molt alta tensió) entre Bescanó i Santa Llogaia ja està acabada. Ja està enllestit el tram que uneix aquests pobles del Gironès i l'Alt Empordà, un tram de 44 quilòmetre i 110 torres. És el segon tram acabat d'aquest projecte, que ja té en funcionament el que va de Sentmenat a Bescanó i que està previst que s'acabi del tot el 2015.

La línia entrarà en funcionament la primera setmana d'octubre, un any i mig després de l'inici de les obres. Aquesta línia té una capacitat de 400 quilovolts (kV) en comptes dels 220 que s'utilitzen normalment per al transport d'electricitat sobre distàncies llargues, i servirà per alimentar el TAV (tren d'alta velocitat) en la interconnexió amb França.

Tot i això, els 400 kV encara no arribaran al territori a l'octubre: s'haurà d'esperar fins al desembre perquè la línia es connecti amb la subestació d'Adif que dóna energia al TAV. L'energia transportada per la MAT també servirà per subministrar electricitat als clients d'Endesa de l'Alt Empordà, però encara no se sap a partir de quan. Per retards administratius, la subestació d'aquesta companyia elèctrica que depèn de la MAT encara no s'ha ni construït.

Ha estat una obra molt polèmica, no tant pels 66 milions d'euros que ha costat com per les accions dels activistes anti-MAT com els quatre que es van penjar d'una de les torres al juny o l'altre jove que es va encadenar dins un cotxe sota terra. Els activistes es queixen que el traçat de la línia passa molt a prop de diverses cases i granges.

Anar al contingut