Abertis i Ferrovial estarien interessades a entrar en la gestió dels aeroports de Barcelona i Madrid

Abertis i Ferrovial han mostrat el seu interès a entrar en el capital i la gestió de l'operador de la xarxa d'aeroports espanyols AENA i dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat. Les dues companyies estarien ben posicionades per gestionar els aeroports, ja que són dos dels principals operadors i gestors privats d'aeroports del món. El model de privatització parcial d'Aena que finalment ha presentat el Ministeri de Foment compleix amb dues de les condicions que els principals grups espanyols potencialment interessats van plantejar, com són la participació en la gestió i l'entrada en el capital dels grans aeroports.
Abertis i Ferrovial estarien interessades a entrar en la gestió dels aeroports de Barcelona i Madrid
Madrid

Abertis i Ferrovial estarien interessades a entrar en la gestió dels aeroports de Barcelona i Madrid

Abertis i Ferrovial han mostrat el seu interès a entrar en el capital i la gestió de l'operador de la xarxa d'aeroports espanyols AENA i dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat. Les dues companyies estarien ben posicionades per gestionar els aeroports, ja que són dos dels principals operadors i gestors privats d'aeroports del món. El model de privatització parcial d'Aena que finalment ha presentat el Ministeri de Foment compleix amb dues de les condicions que els principals grups espanyols potencialment interessats van plantejar, com són la participació en la gestió i l'entrada en el capital dels grans aeroports.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Ferrovial controla BAA, companyia gestora de sis aeroports britànics, entre els quals els londinencs de Heathrow i Stansted. Fins a l'octubre, prop de 89 milions de viatgers van passar per les seves instal·lacions.

Abertis, participat per La Caixa i ACS, gestiona una trentena d'aeroports repartits en nou països, que sumen un trànsit anual d'uns vuitanta milions de viatgers. Controla TBI, societat d'aeroports, amb un 90% del capital, mentre que Aena Internacional en té el 10% restant. L'empresa gestiona els aeroports de Londres-Lutton, Cardiff i Belfast, al Regne Unit; l'Skavsta d'Estocolm; els bolivians de la Paz, Santa Cruz i Cochabamba, i el nord-americà d'Orlando Sanford. A més, té contractes de gestió total o parcial en cinc aeroports més dels Estats Units i participa en l'empresa gestora de quinze aeroports mexicans. A Espanya, participa en el projecte de l'aeroport Castelló-Costa Azahar.

El Ministeri de Foment hauria rebut "més d'una dotzena" de mostres d'interès per l'obertura d'AENA i els seus principals aeròdroms al capital privat. La selecció dels nous accionistes es farà a través d'un concurs públic obert, segons fonts del ministeri citades per l'agència Europa Press.

El govern espanyol preveu iniciar a finals de febrer del 2011 el procés de selecció de nous inversors, entre els quals no es descarten fons d'inversió, inversors institucionals, operadors i entitats.

VÍDEOS RELACIONATS