A partir d'avui, Iberia apuja 8 euros les tarifes de tots els seus vols

A partir d'avui, Iberia apujarà 8 euros, més de 1.300 pessetes, les tarifes de tots els seus vols per l'augment del cost de les assegurances i les mesures de seguretat que s'han pres després dels atemptats. Air Europa i Spainair també anuncien augments de tarifes.
A partir d'avui, Iberia apuja 8 euros les tarifes de tots els seus vols
1.331 PESSETES

A partir d'avui, Iberia apuja 8 euros les tarifes de tots els seus vols

A partir d'avui, Iberia apujarà 8 euros, més de 1.300 pessetes, les tarifes de tots els seus vols per l'augment del cost de les assegurances i les mesures de seguretat que s'han pres després dels atemptats. Air Europa i Spainair també anuncien augments de tarifes.
Actualitzat
A partir d'avui, Iberia, la principal companyia aèria espanyola, apuja les seves tarifes 8 euros per trajecte, unes 1.300 pessetes, tant en vols nacionals com internacionals. Aquest augment també l'aplicarà Air Europa i ben aviat ho farà Spanair. La pujada es justifica per l'augment dels costos de seguretat i l'incriment de les primes de les assegurances després dels atemptats als Estats Units de l'onze de setembre. A més, Iberia ha anunciat que hi haurà agents de seguretat desarmats en alguns dels seus vols per incrementar-ne la seguretat. La crisi que viu el sector arran dels fets de les Torres Bessones està arribant cada cop amb més força a Europa. Després dels acomiadaments a Alitalia i British Airways, ahir va ser el torn de Swissair. Al deute de més d'un bilió i mig de pessetes que ja arrossegava des de feia temps s'hi ha afegit l'augment de costos. Condemnada a desaparèixer, Swissair ha acceptat un pla de salvament dissenyat pels dos principals bancs suïssos. A partir d'ara serà una filial de la companyia, Crossair, qui es faci càrrec d'algunes de les seves rutes, la resta simplement desapareixeran. El mateix podria passar amb una altra companyia participada per Swissair, la belga Sabena, que ja patia una greu crisi econòmica i que està pendent d'una injecció de diners per part de la companyia suïssa, una aportació que podria no arribar mai. Un altre sector afectat per l'encariment dels costos de seguretat és el navilier. L'augment del preu de les assegurances a les empreses que cobreixen rutes entre Europa i l'Orient Mitjà ha estat molt considerable després dels atemptats als Estats Units. Això ha fet augmentar els costos del transport de mercaderies per mar entorn del 15%, un fet que acabarà per reflectir-se en els preus de les seves tarifes. Per això, les empreses afectades han demanat a la Comissió Europea que investigui si hi ha un acord entre les companyies asseguradores per apujar totes alhora el preu de les primes.