A 80 km/h per l'àrea metropolitana de Barcelona. Què en penses? (V)

La contaminació és un dels grans problemes de la societat actual i reduir-la, el gran repte de les administracions. Amb aquest objectiu, el govern català té previst aprovar avui un pla que preveu limitar a 80 quilòmetres per hora la velocitat màxima per als vehicles que circulin dins l'àrea metropolitana de Barcelona. Es tracta d'una mesura proposada pel Departament de Medi Ambient fa uns mesos i que va generar matisos al si mateix del govern. Una notícia que coincideix amb la publicació d'una enquesta que conclou que només el 14% dels desplaçaments que fan els catalans es fan en transport públic. Què en penses del pla que prepara el govern català? Creus que és una bona mesura per lluitar contra la contaminació?
A 80 km/h per l'àrea metropolitana de Barcelona. Què en penses? (V)
Barcelona

A 80 km/h per l'àrea metropolitana de Barcelona. Què en penses? (V)

La contaminació és un dels grans problemes de la societat actual i reduir-la, el gran repte de les administracions. Amb aquest objectiu, el govern català té previst aprovar avui un pla que preveu limitar a 80 quilòmetres per hora la velocitat màxima per als vehicles que circulin dins l'àrea metropolitana de Barcelona. Es tracta d'una mesura proposada pel Departament de Medi Ambient fa uns mesos i que va generar matisos al si mateix del govern. Una notícia que coincideix amb la publicació d'una enquesta que conclou que només el 14% dels desplaçaments que fan els catalans es fan en transport públic. Què en penses del pla que prepara el govern català? Creus que és una bona mesura per lluitar contra la contaminació?

Envia'ns la teva opinió

Marc Albaladejo
"Entre setmana, i en horari laboral, pot estar bé la idea, ja que gairebé mai es supera aquesta velocitat. El problema el veig de nit o en cap de setmana, en què és ridícul anar a 80 km/h per una autopista dissenyada per anar-hi a 120. Es corre el risc de l'avorriment, l'avorriment porta a la distracció, i la distracció a l'accident.

Xavier Martínez
"És una mesura de cara a la galeria. Si realment els preocupa la contaminació, que deixin d'incentivar la compra de cotxes nous. Que els que es fabriquin surtin amb limitadors de velocitat. Que no en facin de dièsels (contamina més), que prohibeixin els tot terrenys, si no vius en una zona rural, que potenciïn el transport públic, que no ens atabalin als que tenim cotxes antics que contaminen menys i consumeixen menys que molts cotxes actuals. Jo tinc un Escarabat del 1973, que no passa mai de 120km/h".

Enric I. Canela
"Que és una estupidesa. Sembla que tothom coincideix que els embussos provoquen més contaminació que la velocitat, també que depèn més de les rpm que de la velocitat. Hi ha una millor manera, l'impost per gasos emesos. En fi, això és més populista i més propi d'ICV. Baltasar l'ha definit com una mesura intel·ligent. No sé com mesurar la intel·ligència de la proposta, però la dels que l'han pensat..."

Enric Saiz

"Aquesta mesura el que provocarà serà un augment de la diferència de velocitat entre els que compleixin la llei i els que no, i això es traduirà en molts més accidents."

Jordi Serra Ruiz

"Abans de fer aquestes propostes haurien de millorar el transport públic, estem en un país de tercera o pitjor. La Renfe a partir de Martorell passa cada mitja hora (quan passa) i els Ferrocarrils de la Generalitat cada hora, per no dir el que triguen tots dos a fer un trajecte tan curt. Mentre els que manin tinguin els Audi oficials i estiguin escortats pels Mossos per no fer les cues i sobrepassar els límits, res s'arreglarà."

Josep Pla Garcia

"La Generalitat, ara, i qualsevol administració, en qualsevol altre moment, pressionen i pressionaran els conductors perquè no n'aprenem i per tant som un col·lectiu fàcil d'esprémer. Sí, amb l'excusa de reduir les emissions contaminants ens tornaran a treure més suc, posant més multes i radars (per cert, les multes seran de trànsit o de medi ambient?), però nosaltres seguirem sense aprendre'n. I després se n'inventaran una altra. Per què no ens plantem i deixem anar un 'Ja n'hi ha prou!'?? Deixem de conduir de forma massiva, un dia com a prova?? Som capaços d'imaginar-nos la pressió que posaríem sobre la taula de l'administrador de torn??
Un dia sense pagar peatges, multes, carburant, etc. Deliciós.
Utopia?? Totes ho són fins que es tornen realitat."

Marc Muñoz Salvador

"Afany recaptador purament. Si jo vaig en un cotxe elèctric, tampoc podré superar aquesta velocitat? L'excusa, el medi ambient. El resultat, recaptar més diners, amb els peatges al mateix preu i més multes per excés de velocitat. Conduir mantenint una velocitat de 80 km/h durant molts quilòmetres és força difícil. A les rondes ja costa, si incrementen la distància, aquests que ens governen es forraran. Això sí, en nom del medi ambient."

Roger Serrano i Conesa
Pel que fa a la limitació de 80 km/h:

- senyor conseller: si vaig a 80 km/h amb 3a marxa contribuiré a la disminució de la contaminació i de l'aglomeració de trànsit? TRÀNQUIL!! Així ho faré!!

- senyor conseller: si aquesta mesura és pren per ajudar al medi ambient, voldrà dir que totes les recaptacions de les sancions per excès de velocitat ala corona 1 i 2 estaran destinades a vehicles ecològics, plaques solars, parcs eòlics, etc.?

- senyor conseller: si aquesta mesura és pren per a trobar una causa a la solució de la massificació de trànsit, voldrà dir que totes les recaptacions de les sancions per excès de velocitat estaran destinades a millor els transports públics?

- senyor conseller, deixi'm recordar-li que el dia dels innocents és el 28 de decembre...

- a tots els polítics de Barcelona, i Catalunya: després es sorprenen de l'abstenció electoral?? Suposo que no!!

Un usuari de "l'àntic" transport públic, i de "l'actual" transport privat, que viu a Creixell i treballa a Barcelona.


Opinons següents