Barcelona

A 80 km/h per l'àrea metropolitana de Barcelona. Què en penses? (IV)

La contaminació és un dels grans problemes de la societat actual i reduir-la, el gran repte de les administracions. Amb aquest objectiu, el govern català té previst aprovar avui un pla que preveu limitar a 80 quilòmetres per hora la velocitat màxima per als vehicles que circulin dins l'àrea metropolitana de Barcelona. Es tracta d'una mesura proposada pel Departament de Medi Ambient fa uns mesos i que va generar matisos al si mateix del govern. Una notícia que coincideix amb la publicació d'una enquesta que conclou que només el 14% dels desplaçaments que fan els catalans es fan en transport públic. Què en penses del pla que prepara el govern català? Creus que és una bona mesura per lluitar contra la contaminació?

Actualitzat

Envia'ns la teva opinió

Albert Pàmies Juan
"I per què no a 30 km/h? I si prohibeixen aparcar a més llocs i pugen el doble els preus dels permisos? Total, la gent ens ho empassem tot amb una passivitat terrible per nosaltres mateixos... I a canvi de tot allò que no paren de demanar, ells què pensen fer: prohibiran l’augment de la potència dels motors dels cotxes? ampliaran la xarxa i la qualitat dels transports públics? No. El que faran, i el temps ho demostrarà, és continuar amb les prohibicions. Anem a votar?".

Guifré Lluís i Gol
"Una autèntica bestiesa pròpia de polítics amb cotxe i xofer oficial. Qui d'ells anirà als actes que tenen previstos a 80 per hora? Contaminar què? Quins estudis han fet? No saben que els animals com les vaques per exemple contaminen molt més que nosaltres amb les seves flatulències? Els animals envien més CO2 a l'atmosfera que ningú. Farem més cues i hi haurà més contaminació. Hi haurà més accidents ja que a més encara faran com a l'autopista que va a Barcelona per les Glòries, on han reduït l'amplada de carril provocant més accidents i contravenint les normes del Codi de Circulació i seguretat vial, perquè el carril incompleix l'amplada i tampoc no hi ha carril per les averies. No sé qui és el cervell pensant, però s'ha lluït des del seu bonic despatx. Catalunya, ha mort".

Josep Coca Amigó
"Crec que és una mesura de cara a la galeria, com la de les bosses de plàstic. Per què no es fan més envasos de vidre? Per què no es fabriquen més cotxes ecològics? Volen fer caure el pes de la responsabilitat en la gent del carrer, mentre les indústries cremen el que volen, tal com farà la cimentera de Sant Feliu de Llobregat que incinerarà residus a les seves instal·lacions".

Xavier Corredor
"Encara no em puc creure que el Govern hagi tirat endavant una mesura així. Que comencin per millorar el transport públic, el disseny de les sortides de les autopistes (aquesta sortida a Parets pel carril de l'esquerra, aquestes rotondes tan properes a l'autopista que acaben embussant-la...), que arreglin d'una vegada l'Eix Transversal, que controlin seriosament les empreses que contaminen l'aire sense escrúpols, que collin una mica els fabricants de cotxes.... Un cop fet això, si encara fa falta, que ens limitin la velocitat. De moment, ens han passat el problema als ciutadans que depenem del cotxe per arribar a la feina, perquè el transport públic no és alternativa, que patim cada matí i cada vespre el caos circulatori i que haurem de pagar les previsibles multes per excés de velocitat en unes autopistes cares i mal mantingudes. Pel que fa a mi, han perdut un vot".

Salvador Trilla
"Us heu trobat mai un cotxe oficial per l'autopista?? no van a 120...... ara aniran a 80? La mesura és una falta de consciència política ja que, com sempre, fan les coses de cara a la galeria, i únicament faran que augmenti el nombre de sinistres a la carretera".

Lluís Nieto Ortín
"Llegint atentament els comentaris annexats, hom descobreix amb grata satisfacció que el "poble" no és completament estúpid. Aquesta mesura com a darrera d’una sèrie de mesures ben explicades en els comentaris precedents, senyalització dinàmica, transport públic a preus hipereduïts o gratuïts i d’àmplia cobertura, superaparcaments a les perifèries, ben vigilats i gestionats amb servei "Shuttle" gratuït al centre, limitació de la potència dels vehicles a un cavallatge estandarditzat raonable (100cv???) i, si voleu, a partir d’aquesta, amb un escalat fiscal ponderat, i, per sobre de tot i de manera immediata, l’obligació als fabricants d’introduir com a equipament obligatori el filtre de partícules. No és de rebut que ja no sigui norma d’obligat compliment i que fins i tot en vehicles d’alta gama o molt alta segueixi sent un extra de cost prohibitiu !!

No és de rebut que segueixin arribant vehicles alemanys i d’altres països europeus indicant taxativament en el manual del vehicle la inconveniència, prohibició i, fins i tot, pèrdua de garantia del vehicle si s’utilitza biodièsel!!

Menys mesures "fàcils" destinades al "gran consum" i més coherència.

Insisteixo. Quin sentit té introduir al mercat vehicles de 350-400-450 cv i més, si després no es permet sobrepassar la velocitat de 120 km/hora, velocitat que fa 40 anys s’assolia sense problemes amb un Seat 600?? És que els alemanys són els més negats de la Unió Europea, tenen més sinistralitat que nosaltres i, per contra, ells, a part de moderar el trànsit pels mitjans abans citats en els entorns de les grans conurbacions, tenen la possibilitat de conduir ràpid, sense límit, en determinats trams d’autopista!!

De veritat volem parlar d’estalvi d’energia i de disminució de la contaminació?? O estem parlant d´altres temes???

Si realment volem estalviar energia i reduir la contaminació podríem també dirigir les mirades a altres sectors que en una hora gasten més combustible que durant un mes un vehicle d´un usuari privat!!".

Opinons anteriors

Opinions següents

Anar al contingut