YouTube vol convertir-se en un videoclub en línia competitiu
YouTube vol convertir-se en un videoclub en línia competitiu
Los Angeles

YouTube s'alia amb grans estudis nord-americans per competir en el mercat del lloguer de cinema en línia

El canal de vídeos YouTube ultima un acord amb diverses productores de cinema de Hollywood per ampliar la seva oferta de distribució de cinema de pagament en streaming. Les pel·lícules comercials, doncs, arribaran directament als ordinadors personals pel sistema de vídeo a la carta: en temps real i sense necessitat de descàrrega.

Actualitzat
L'afectació que està tenint internet sobre els models de negoci tradicionals del cinema obliga a buscar noves finestres de distribució dins de la xarxa. Una de les maneres de driblar la caiguda del mercat del DVD i la pirateria pot ser el vídeo a la carta.

Ara, segons informa la revista digital nord-americana The Wrap, les companyies Sony, Warner i Universal, i algun estudi independent com Lionsgate, ja han començat a atorgar llicències als seus films per al nou servei de distribució via YouTube, que podria començar a funcionar aquesta setmana o la vinent.

Per contra, sembla que Paramount i Fox han declinat participar-hi, i que Disney, que l'any passat va estar estudiant posar en marxa un altre sistema semblant, s'ho està rumiant.

Objectiu: plantar cara a i-Tunes


Si l'acord es tanca, serà el més important en el sector des que els grans estudis van decidir llogar les seves produccions a través de l'i-Tunes d'Apple a un preu de 3 dòlars. De fet, un dels objectius de la proposta serà plantar cara a aquest reproductor multimèdia, així com altres competidors com Amazon o Netflix, als Estats Units. Convé recordar que la pàgina ja va llançar al gener del 2010 una plataforma de lloguer de pel·lícules sota el nom de YouTube Rentals, restringida al públic nord-americà, en què es poden veure films distribuïts fa alguns anys.  

De moment no se sap quant costaria mirar les pel·lícules mitjançant YouTube.
Anar al contingut