Yahoo! i Google acorden compartir el sistema de gestió d'anuncis en línia

Els dos cercadors d'internet més importants del món, Yahoo! i Google, han arribat a un acord per compartir el sistema de gestió d'anuncis en línia, un pacte que per a Yahoo!, una companyia que actualment no passa per un bon moment, significarà uns ingressos de 800 milions de dòlars anuals. Les autoritats antimonopoli ja han avisat que estudiaran amb detall la col·laboració entre els dos cercadors perquè, en ser líders absoluts del sector, podrien vulnerar les lleis de la competència.
Yahoo! i Google acorden compartir el sistema de gestió d'anuncis en línia
Nova York

Yahoo! i Google acorden compartir el sistema de gestió d'anuncis en línia

Els dos cercadors d'internet més importants del món, Yahoo! i Google, han arribat a un acord per compartir el sistema de gestió d'anuncis en línia, un pacte que per a Yahoo!, una companyia que actualment no passa per un bon moment, significarà uns ingressos de 800 milions de dòlars anuals. Les autoritats antimonopoli ja han avisat que estudiaran amb detall la col·laboració entre els dos cercadors perquè, en ser líders absoluts del sector, podrien vulnerar les lleis de la competència.
Actualitzat

L'acord al qual han arribat Yahoo! i Google és per quatre anys amb la possibilitat de renovar-lo per deu anys més. Amb aquest pacte, Yahoo! podrà accedir al subministrament d'anuncis de Google segons els seus propis resultats de recerca i d'alguna de les seves pàgines web als Estats Units i Canadà. Yahoo! decidirà com distribuirà els anuncis de l'empresa rival així com les característiques de recerca que farà servir.

De la seva banda, el gegant d'internet s'ha compromès a fer compatible la tecnologia de la seva missatgeria instantània GTalk amb Yahoo! Messenger, un acord que permetrà a milions d'usuaris connectar-se als dos serveis.

Un acord mirat amb lupa

Les autoritats antimonopoli estaran a l'aguait. Volen saber si l'acord vulnera les lleis de la competència. A través d'un comunicat, el president del subcomitè antimonopoli del Senat nord-americà, Herb Kohl, ha assegurat que es miraran l'acord amb molt de detall ja que les conseqüències podrien ser de "gran envergadura" per a les empreses publicitàries i els consumidors.

Microsoft manté l'interès per Yahoo!

L'acord entre els dos monstres d'internet ha arribat poques hores després que Yahoo! trenqués les negociacions per vendre una de les seves divisions a Microsoft definitivament. Microsoft, però, ha emès una nota en què assegura que continua obert al diàleg amb Yahoo i manté la seva última oferta. Va descartar adquirir l'empresa d'internet i ara plantejava una compra parcial centrada sobretot en l'àmbit de la publicitat a través d'internet.

NOTÍCIES RELACIONADES