Un gag del programa "Polònia" s'estén al Twitter amb l'etiqueta "algúhohaviadedir"

La frase final d'un gag recurrent del "Polònia" arriba al Twitter i s'hi instal·la perquè els usuaris d'aquest servei de missatges breus s'esbravin, amb sentit de l'humor i també amb alguna poca-soltada.
Un gag del programa "Polònia" s'estén al Twitter amb l'etiqueta "algúhohaviadedir"
janquim

Un gag del programa "Polònia" s'estén al Twitter amb l'etiqueta "algúhohaviadedir"

La frase final d'un gag recurrent del "Polònia" arriba al Twitter i s'hi instal·la perquè els usuaris d'aquest servei de missatges breus s'esbravin, amb sentit de l'humor i també amb alguna poca-soltada.
"Els japonesos, quan estan sols, mengen amb forquilla". Aquesta revelació tan peculiar s'ha fet popular en boca d'un personatge que parodia el diputat Joan Tardà, d'ERC. Es tracta d'un gag breu del programa "Polònia" que té diverses variacions, sempre basades en una afirmació singular que conclou amb la frase: "Algú ho havia de dir".

Aquesta mateixa expressió és la que ha arribat al Twitter, una xarxa basada en missatges que no excedeixen els 140 caràcters. Centenars de missatges en català dels usuaris de Twitter acaben amb aquesta etiqueta o "hashtag", un recurs que serveix per aglutinar tots els missatges que incorporin la mateixa indicació.

N'hi ha exemples de tota mena, des dels missatges que fan befa d'un programa fins als que llancen crítiques severes, considerant massa lletja la imatge corporativa d'una població penedesenca, afirmant que Eto'o va preferir el triplet amb el Barça que el d'enguany amb l'Inter de Milà, preguntant si és necessari que l'AVE s'aturi a Calataiud o proposant un control polític a TVC

Tots els missatges acaben amb la mateixa justificació: "Algú ho havia de dir".

De manera que un gag de televisió ha viatjat fins al Twitter i sembla que s'hi ha instal·lat, tot i que és probable que hi passi una temporada breu perquè aquestes accions vinculades amb etiquetes d'entreteniment tenen una vida limitada.

Etiquetes que apleguen persones


Aquest és el cas de l'etiqueta "tweetvintage", que encara perdura però ho fa amb menys intensitat que dies enrere, o el "tijeretazo" (en castellà), que va aplegar les primeres protestes a la xarxa contra les mesures econòmiques anunciades pel govern espanyol.

Ahir i avui, el final de la telesèrie "Lost" ha provocat una tendència d'abast mundial quan milers i milers d'espectadors han decidit deixar al Twitter la seva opinió sobre l'últim capítol.

L'etiqueta "algúhohaviadedir" va aparèixer en una proposta del professor de turisme i exdiputat José Antonio Donaire, que suggeria recórrer a aquesta fórmula per dir tot allò que no se sol dir però que... algú havia de dir.

La seva idea va trobar un ressò immediat, amb una variant més seriosa, que deixava a la xarxa Ricard Espelt, regidor de Copons, però sobretot amb un enfilall de bromes que permetien esbravar-se a un grup notable dels usuaris catalans del Twitter.

Un gag breu que podria passar desapercebut es converteix en una tendència al Twitter i d'aquesta manera s'ha fet evident una altra vegada que els usuaris, així que poden, aprofiten les possibilitats d'aquesta eina per compartir amb els altres missatges de tota mena, també amb sentit de l'humor o amb esperit diletant.

Potser aquesta moda serà una flor que no fa estiu... però igualment algú ho havia de dir.