Transports Metropolitans de Barcelona es presenta a les xarxes socials

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s'ha abocat a les xarxes socials, seguint un corrent al qual que cada vegada més empreses recorren per aconseguir una relació més pròxima amb els seus clients i usuaris. De moment, TMB ha sumat a la seva pàgina del Facebook un compte al Twitter, per ara amb pocs seguidors, un altre a la galeria fotogràfica Flickr i encara un altre al popular YouTube. L'operació s'anomena "TMB Connecta".
Transports Metropolitans de Barcelona es presenta a les xarxes socials
janquim / Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona es presenta a les xarxes socials

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) s'ha abocat a les xarxes socials, seguint un corrent al qual que cada vegada més empreses recorren per aconseguir una relació més pròxima amb els seus clients i usuaris. De moment, TMB ha sumat a la seva pàgina del Facebook un compte al Twitter, per ara amb pocs seguidors, un altre a la galeria fotogràfica Flickr i encara un altre al popular YouTube. L'operació s'anomena "TMB Connecta".
En aquest lloc dedicat al vídeo, el que hi ha per ara són dues peces promocionals, una sobre la inauguració de la nova L9 i una altra amb missatges de tipus cívic. No hi consta per ara que els usuaris hi participin. És clar que no fa ni 24 hores que el canal s'ha activat amb els primers materials.

En el cas de les fotografies passa una mica el mateix. Al compte que TMB ha obert a Flickr de moment només hi ha un àlbum, que correspon a una celebració nadalenca, i no se sap que hi hagi un autor de les imatges. Tampoc no sembla que encara hi hagi hagut temps de ser una eina de relació amb els usuaris, bé perquè hi aportin fotografies o bé perquè les fotografies els incitin a deixar comentaris.

La presència al Facebook té una mica més de temps i el lloc sembla de moment molt dedicat a parlar de l'empresa i a anotar actes públics, a la vegada que es referencien les activitats de TMB a la xarxa. Però no sembla el lloc ideat per informar de les incidències al servei. En tot cas, té més de 1.000 "admiradors", que és el terme que es fa servir al Facebook per anomenar les persones d'aquesta xarxa social que s'adhereixen a una determinada pàgina.

El compte al Twitter també és molt recent i no té gaires seguidors, però podria ser un instrument eficaç si actualitza les informacions sobre els transports que poden ser de més interès per als usuaris de l'àrea metropolitana.

Serveis d'alerta i aplicacions

A la Gran Bretanya hi ha per exemple un servei d'alerta de la BBC sobre transport metropolità, que informa amb molta actualització sobre la situació a Londres, tot i que el web oficial de Transport for London no incorpora cap enllaç a les xarxes socials. Una altra possibilitat que es fa servir en altres consisteix a adreçar-se als usuaris dels anomenats "smartphones", mòbils amb accés a internet per als quals es poden fer aplicacions específiques, com les que hi ha relacionades amb el metro de París

Ara com ara, fa la sensació que aquest compte al Twitter funciona més com un canal institucional (amb una presentació de l'empresa pública allà on s'hi sol posar la "bio" del propietari del compte) més que no pas com un servei orientat a l'actualització informativa, però és aviat per saber com evolucionarà.

Web més enfocat a les relacions

A l'abril, TMB estrenarà blogs corporatius nous, alhora que arrencarà la Primavera Cultural, segons informa un mitjà local de Barcelona. La previsió inclou accions de l'estil "flash-mob" (convocatòries a moltes persones perquè facin alguna acció en un lloc i un moment concets) i presència a la xarxa espanyola Tuenti. Abans de l'estiu, TMB obrirà un web nou que tingui més en compte les vies de comunicació amb els usuaris dels transports metropolitans. De moment, el blog que hi ha disponible forma part d'una acció de comunicació interna i se centra en el conveni dels autobusos.