Barcelona

Tramvia i bicis pel mig de la Diagonal, la proposta final

Els cotxes anirien pels laterals i s'eliminarien pràcticament els busos de la Diagonal

RedaccióActualitzat

La proposta final del tramvia per la Diagonal preveu que els combois passin pels carrils centrals, com també les bicicletes. Els cotxes anirien pels laterals, dos carrils per cada sentit, és a dir, que en perdrien un per sentit respecte als que té actualment. El bus pràcticament desapareix de la Diagonal.

Aquesta és la proposta que ha explicat aquest migdia l'ATM, l'Autoritat del Transport Metropolità. S'ha escollit entre 4 propostes diferents, que incloïen altres alternatives, com un túnel soterrat, fer passar el tramvia per l'Eixample o optar per l'autobús elèctric.

L'estudi tècnic aprovat aquest dimarts conclou el que ja fa temps que es donava per descomptat: la millor opció, tenint en compte criteris econòmics, ambientals i de rendibilitat, entre d'altres, és unir el tramvia per la Diagonal i en superfície.

 

Segons els tècnics, es podrà anar de Francesc Macià a Glòries en un quart d'hora, la meitat del temps que s'ha d'invertir avui en transport públic. En aquest tram, hi hauria sis parades: Casanova, Balmes, Cinc d'Oros, Verdaguer, Sicília i Monumental. El tramvia passaria cada 4 minuts i circularia sense catenària.

 

Ara, l'Ajuntament de Barcelona haurà de buscar el suport polític per aprovar-lo. El govern de Colau, però, de moment ja ha començat la tramitació del projecte per poder començar les obres l'any que ve. S'allargarien durant tres anys.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut