Un tap de suro de vi.
Set cellers catalans han presentat els seus vins a The Carriage House de Nova York.
Nova York

Set cellers catalans presenten els seus vins i caves a Nova York per expandir-se i trobar nous distribuïdors

Set cellers s'han presentat a Nova York per exposar els seus productes a la recerca d'una expansió comercial obligada per la crisi de consum intern i per l'interès per un mercat que el 2011 va esdevenir el tercer en el rànquing mundial.

RedaccióActualitzat
El vi català fa les Amèriques. Set cellers de Catalunya s'han presentat a Nova York per exposar els seus productes a la recerca d'una expansió comercial obligada per la crisi de consum intern i per l'interès per un mercat que el 2011 va esdevenir el tercer al rànquing mundial.

Els nord-americans van consumir l'any passat uns 330 milions de capses de nou litres de vi, només per darrere de França i Itàlia. Es tracta d'un mercat que creix a un ritme anual del 3% potenciat per la joventut d'una cultura vinícola relativament nova. Això i la crisi al mercat domèstic ha portat cellers com Miquel Pons a buscar noves oportunitats a Manhattan. El seu gerent, Pere Pons, ha explicat: "Pretenem que algú que ens escolti, cregui en el nostre producte i ens vulgui representar, a més de mantenir una permanència d'acord comercial".

L'objectiu últim de la plataforma Català Wines USA, impulsada per la Generalitat per promocionar i comercialitzar vins i caves als Estats Units, és trobar distribuïdors que acostin els vins catalans als distribuïdors nord-americans.

Amb el suport de la Conselleria d'Empresa i Ocupació a través d'ACC1O, els set cellers han presentat tres vins i caves davant d'una audiència de 120 distribuïdors americans.

Al tast, que s'ha fet al centre The Carriage House de la Fundació Gabarrón, també hi havia els cellers Agnès de Cervera, Canals i Munné, El Grial, Falset Marçà, Mas Codina i Mayol Viticultors.
Anar al contingut