Queixes dels periodistes per la pregunta a Rajoy sobre el "cas Bárcenas"

Diversos periodistes denuncien que el president espanyol s'ha saltat el torn de preguntes pactat amb els periodistes i ha donat la paraula al representant del diari "ABC", malgrat que s'havia acordat que preguntarien "El Mundo" i l'agència Efe. El periodista d'"ABC" ha dit que havia rebut una trucada del seu director dictant-li la pregunta que havia de formular.
Queixes dels periodistes per la pregunta a Rajoy sobre el "cas Bárcenas"
Madrid

Queixes dels periodistes per la pregunta a Rajoy sobre el "cas Bárcenas"

Diversos periodistes denuncien que el president espanyol s'ha saltat el torn de preguntes pactat amb els periodistes i ha donat la paraula al representant del diari "ABC", malgrat que s'havia acordat que preguntarien "El Mundo" i l'agència Efe. El periodista d'"ABC" ha dit que havia rebut una trucada del seu director dictant-li la pregunta que havia de formular.
Redacció Actualitzat
Rajoy, durant la roda de premsa d'aquest dilluns a la Moncloa.

Rajoy, durant la roda de premsa d'aquest dilluns a La Moncloa.

La roda de premsa de Mariano Rajoy després de la reunió amb el seu homòleg polonès, Donald Tusk, ha generat malestar entre bona part de la premsa. Segons el diari "El Mundo", el president espanyol s'ha saltat el torn de preguntes pactat amb els periodistes i ha donat la paraula al representant del diari "ABC", que ha preguntat pel "cas Bárcenas", però sense mostrar-se especialment incisiu.

La pregunta del periodista ha estat la següent:

"El diari 'ABC' ha publicat aquest cap de setmana la història del xantatge fallit de Luis Bárcenas. Jo voldria saber la seva valoració, president, d'aquest intent de xantatge. Si s'ha sentit víctima de xantatge alguna vegada, si se'n sent en aquest moment d'alguna manera i voldria saber també, president, la seva valoració sobre els missatges de text que s'han publicat els últims dies que l'afecten a vostè directament i en  què es veuen alguns contactes que va mantenir amb Bárcenas"


En la seva resposta, Rajoy semblava estar consultant alguns apunts sobre la qüestió.

En les rodes de premsa amb mandataris internacionals, els periodistes estatals acostumen a poder fer només dues preguntes. Abans de començar la roda de premsa, és habitual que els periodistes pactin, entre ells i amb l'oficina de premsa del govern, qui farà les preguntes i sobre quina qüestió tractaran. Aquest dilluns, s'havia acordat que les preguntes les fessin "El Mundo" i l'agència Efe.

Quan ha acabat la roda de premsa, alguns dels periodistes presents a la roda de premsa s'han dirigit al representant del diari per demanar-li explicacions sobre la pregunta. El periodista, sempre segons la versió d'"El Mundo", ha dit que havia rebut una trucada del seu director dictant-li la pregunta que havia de formular.

Diversos periodistes, com el redactor d'"El País" Carlos E. Cue, han denunciat aquest fet i el director d'"El Mundo", Pedro J. Ramírez, ha qualificat de "patètica" i "inepta" la premsa "marianista", en referència a "ABC", en "el seu paper d'apuntador".
El diari que dirigeix Ramírez es queixa que aquesta és la tercera vegada en pocs dies (les dues anteriors han estat divendres després del Consell de Ministres i aquest mateix dilluns en la roda de premsa del vicesecretari d'Organització, Carlos Floriano), que no se'ls dóna la paraula.