Panrico és l'única propietària legítima de les marques Dònut, Donuts i Doughnuts

L'Audiència de Barcelona dóna la raó a Panrico i afirma que és la propietària en exclusiva de les marques Dònut, Donuts i Doughnuts i que té el dret a prohibir l'ús per tercers de vocables idèntics o semblants a Espanya. La sentència condemna Europastry a indemnitzar Panrico amb 34.000 euros per danys i perjudicis per haver infringit els drets de propietat industrial d'aquesta empresa catalana. La resolució del tribunal confirma una sentència del jutjat mercantil número 2 de Barcelona, que prohibia a Europastry vendre rosquilles amb el nom de Donuts.
Panrico és l'única propietària legítima de les marques Dònut, Donuts i Doughnuts
Barcelona

Panrico és l'única propietària legítima de les marques Dònut, Donuts i Doughnuts

L'Audiència de Barcelona dóna la raó a Panrico i afirma que és la propietària en exclusiva de les marques Dònut, Donuts i Doughnuts i que té el dret a prohibir l'ús per tercers de vocables idèntics o semblants a Espanya. La sentència condemna Europastry a indemnitzar Panrico amb 34.000 euros per danys i perjudicis per haver infringit els drets de propietat industrial d'aquesta empresa catalana. La resolució del tribunal confirma una sentència del jutjat mercantil número 2 de Barcelona, que prohibia a Europastry vendre rosquilles amb el nom de Donuts.
Actualitzat

Aquesta sentència, segons Panrico, desestima el recurs d'apel·lació interposat per Europastry i confirma per tant la sentència emesa pel jutjat mercantil número 2 de Barcelona, a l'abril del 2007, que prohibeix a la seva competidora la venda de rosquilles sota les denominacions "Dònut" i "Doughnuts".

Després d'aquesta última sentència, Europastry haurà de pagar a Panrico 34.000 euros per danys i perjudicis i 600 per dia fins al cessament efectiu de la violació del dret de marca. A més, haurà de publicar la sentència al diari estatal de més tirada.

L'Audiència de Barcelona declara que l'ús a Espanya de l'expressió "Doughnuts" genera confusió amb "Donuts", i conclou que aquesta marca mereix una protecció reforçada per la seva elevada notorietat.

La directora jurídica de Panrico, Montserrat Domínguez, explica en un comunicat que "aquesta sentència reconeix que Donuts és una marca propietat de la companyia, que l'explota des de fa més de 40 anys i que ha estat reconeguda per diversos organismes com a marca notòria a Espanya".

Panrico va fer el 1962 el primer registre de la marca Dònut, té actualment 12 fàbriques a Espanya i Portugal i una plantilla de 6.000 persones. La companyia va ser adquirida el 2005 per Apax Partners i l'any passat va facturar per un valor superior als 600 milions d'euros, un 4,7% més que l'any anterior. Fa poc va comprar Artiach i les seves marques, que l'exercici passat van tenir una facturació de 70 milions.