Oriol Alamany, "Lleida TV" i la revista "La palanca" triomfadors dels premis "Pica d'Estats"

"Lleida TV", el fotoperiodista Oriol Alamany, "La Palanca", el "New Yotk Times" i "El Mundo de los Pirineos" són alguns dels premiats en la XV edició dels Turístic Internacional "Pica d'Estats" de Premsa, Ràdio i Televisió. El president de la Diputació de Lleida, Isidre Gavín, i els membres del jurat han fet públics els treballs guanyadors del guardó, dotat amb un total de 36.000 euros. Gavín ha agraït l'esforç del jurat i ha destacat la important repercussió que té aquest premi i d'una manera especial en l'àmbit internacional, un fet que representa una gran promoció pel turisme de les Terres de Lleida.
Oriol Alamany, "Lleida TV" i la revista "La palanca" triomfadors dels premis "Pica d'Estats"
Lleida

Oriol Alamany, "Lleida TV" i la revista "La palanca" triomfadors dels premis "Pica d'Estats"

"Lleida TV", el fotoperiodista Oriol Alamany, "La Palanca", el "New Yotk Times" i "El Mundo de los Pirineos" són alguns dels premiats en la XV edició dels Turístic Internacional "Pica d'Estats" de Premsa, Ràdio i Televisió. El president de la Diputació de Lleida, Isidre Gavín, i els membres del jurat han fet públics els treballs guanyadors del guardó, dotat amb un total de 36.000 euros. Gavín ha agraït l'esforç del jurat i ha destacat la important repercussió que té aquest premi i d'una manera especial en l'àmbit internacional, un fet que representa una gran promoció pel turisme de les Terres de Lleida.
Actualitzat
El millor treball dels Mitjans de comunicació de les Terres de Lleida, amb una dotació de 3.000 euros, ha recaigut "ex aequo" per a "Esglésies amb campana d'obús", escrit per Ramon Ignasi Canyelles a la revista mensual "La Palanca", editada a Artesa de Segre a la Noguera. L'autor fa un seguiment de les esglésies i ermites del municipi que van fondre les campanes durant la Guerra Civil i les van substituir per caps d'obús. El reportatge televisiu "En Guim a la ciutat dels oficis perduts", de Carles Porta, emès per Lleida TV també ha rebut el premi. El treball té com a protagonista un nen que viu una història al pessebre vivent de Sant Guim de Freixenet. El periodista i fotògraf Oriol Alamany s'ha endut el premi a la millor trajectòria, amb una dotació de 3.000 euros. Alamany és especialista en paisatges, flora, fauna i viatges i el jurat ha explicat que el premi és un reconeixement a la gran tasca d'un "periodista-fotògraf free-lance que es coneix arreu del món pels seus magnífics treballs". Pel que fa a la resta de premis, el millor treball de premsa escrita d'informació general, amb una dotació de 6.000 euros, va caure en el reportatge "La noche más corta en llamas", escrit per Ángel Uña i César López. El treball publicat al suplement de "Motor y Viajes de l'Heraldo de Aragón", se centra en la festa de les Falles al Pirineu de Lleida per celebrar l'arribada del solstici d'estiu. El reporatge "50 Rutas fáciles para niños y niñas montañeros" publicat a "El Mundo de los Pirineos" s'ha endut el millor treball de premsa especialitzada en viatges i turisme, amb una dotació de 6.000 euros. Ken Chowder del dominical del "New York Times" ha guanyat el guardó al millor treball de Premsa Internacional amb "'Chariots of Fire' Trek in the Pyrenees" ("La ruta Carros de Foc als Pirineus"). El millor treball de Ràdio, amb una dotació de 6.000 euros, s'ha atorgat a la sèrie de tres reportatges de la ràdio alemanya Bayerische Rundfunk sobre els atractius romànics de la Seu d'Urgell, el Parc Nacional d'Aigüestortes, l'Estany de Sant Maurici i les Falles al Pirineu. El programa "Espejo Público" d'"Antena 3 TV" s'ha embutxacat el 6.000 euros del premi al millor treball de Televisió per "La feria de las ilusiones" i "Escondidos en la nieve", dos reportatges de Rocío Ríos emesos al programa. El jurat ha destacat la gran qualitat dels treballs guanyadors i la diversitat temàtica de les obres presentades, essent un aparador perfecte del conjunt de l'oferta turística de les Terres de Lleida. En total s'han presentat 182 treballs periodístics de 135 autors diferents. Aquesta xifra representa un increment del 17% respecte a l'edició anterior, que va rebre un total de 156 treballs. D'aquesta edició cal remarcar la diversitat dels mitjans representats, tant en l'àmbit estatal com internacional, amb una important presència de revistes especialitzades del sector turístic i un destacat nombre de treballs de televisió, entre d'altres. Dels 182 treballs presentats, 133 són de procedència estatal, 20 d'internacional i 29 de local.