Caldes de Malavella

Obre al trànsit el desdoblament de l'N-II entre Caldes de Malavella i Sils set anys després d'haver començat les obres

Set anys després d'haver començat les obres, i amb un notable retard, entra en funcionament aquest nou tram de set quilòmetres

RedaccióActualitzat

Aquest migdia s'han obert al trànsit els set quilòmetres d'autovia de la N-II entre Sils i Caldes de Malavella, a la Selva. Una obra que ha trigat set anys i ha costat uns 33 milions d'euros. Els alcaldes de les dues poblacions són els més satisfets. La inauguració s'ha fet a la rotonda de l'N-II a Sils. Salvador Balliu, alcalde de Caldes de Malavella, lamentava el retard en la construcció d'aquesta via: "Ha tardat, i molt. L'anunci d'avui és: 'Ja era hora que això s'acabés', amb el patiment pels accidents i la mala comunicació. Almenys això ja s'ha solucionat". 

La ministra de Foment, Ana Pastor, i la comitiva han visitat tot el tram i aquest mateix matí han posat la primera pedra del tram Sils-Massanet, d'uns tres quilòmetres i 21 milions d'inversió, que enllaçarà amb l'AP-7. Pastor, ha anunciat que l'Estat reprendrà al gener les obres al tram empantanegat de l'N-II entre Medinyà i Orriols, afectat per la retallada en infraestructures del 2010. A més, les màquines també entraran sobre terreny per fer els nous enllaços a Pontós, Garrigàs i Tordera.

Pastor ha aprofitat per  insistir que l'N-II és una "prioritat" i que, tot i que els 6 quilòmetres que avui entren en servei puguin semblar un "petit pas", això demostra que el Ministeri "compleix". 

El tram inaugurat aquest dilluns s'afegeix als 34 quilòmetres que, passant per la variant de Girona, arriben fins a Medinyà. Les obres en aquest nou tram van començar el 2007 durant el segon mandat del PSOE. Havien d'acabar a finals del 2009, pero la constructora va fer fallida i les va deixar empantanegades el juliol d'aquell any. Amb l'arribada del PP, el Ministeri de Foment va tornar a licitar l'obra i la va reprendre l'octubre del 2012.

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut