Montilla i l'automobilística xinesa Chery creen un grup de treball per estudiar si es poden instal·lar a Catalunya

El president de la Generalitat, José Montilla, s'ha entrevistat amb els directius del fabricant de cotxes xinès Chery a la localitat de Hefei, al nord del país. Chery està interessada a entrar a l'Europa Occidental a través de Catalunya i això podria passar per la fabricació de vehicles o components. De moment, però, en la reunió han decidit crear un grup de treball per estudiar si la instal·lació de l'automobilística és viable i on es podria ubicar.
Montilla i l'automobilística xinesa Chery creen un grup de treball per estudiar si es poden instal·lar a Catalunya
Hefei

Montilla i l'automobilística xinesa Chery creen un grup de treball per estudiar si es poden instal·lar a Catalunya

El president de la Generalitat, José Montilla, s'ha entrevistat amb els directius del fabricant de cotxes xinès Chery a la localitat de Hefei, al nord del país. Chery està interessada a entrar a l'Europa Occidental a través de Catalunya i això podria passar per la fabricació de vehicles o components. De moment, però, en la reunió han decidit crear un grup de treball per estudiar si la instal·lació de l'automobilística és viable i on es podria ubicar.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El president de la Generalitat, José Montilla, ha viatjat a la Xina, en concret a la ciutat de Hefei, a la província d'Anhui, on s'ha reunit amb representants de la multinacional automobilística Chery. D'aquesta trobada n'ha sorgit un grup de treball per estudiar la possibilitat que l'empresa s'instal·li a Catalunya.

José Montilla es va reunir amb el president de Chery a Barcelona ara fa un any, poc després que l'automobilística xinesa va anunciar que havia creat un nou model de cotxe elèctric.

Chery és el fabricant de cotxes xinès amb més presència fora de les seves fronteres, tant exportant com instal·lant fàbriques. El 2009 va fabricar mig milió de vehicles i està creixent a un ritme anual d'un 30%. El seu nom figura a l'agenda de molts governs i empresaris a la recerca d'un inversor estranger. Segons la premsa italiana, Sicília va arribar a oferir -sense èxit- 350 milions d'euros perquè Chery es quedés una fàbrica que Fiat havia de tancar. Al Brasil donen per fet que aviat firmaran un acord d'intencions perquè Chery desembarqui a l'estat de São Paulo.

En cas d'instal·lar-se a Catalunya, aquesta seria la primera vegada que la companyia s'implantaria en un país occidental. Fins ara, la seva filosofia ha estat obrir plantes de muntatge de cotxes, que ja arriben de la Xina pràcticament fets. Sempre ho ha fet en països en vies de desenvolupament, com l'Iran, Egipte i Indonèsia, i també a Rússia.

Chery s'està convertint en un dels líders de la tecnologia dels vehicles elèctrics. Aquest estiu ha firmat un acord per fabricar components de bateries, i abans de finals d'any traurà al mercat el seu primer cotxe elèctric fabricat en sèrie.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS