Més de 13.000 persones es colen cada dia al metro de Barcelona

Un de cada cent viatgers entra al metro sense pagar. Això vol dir que més de 13.000 persones al dia, de mitjana, agafen aquest transport públic sense abonar el preu del bitllet. El més habitual és que el no validin, evitin la barrera i pugin al comboi. Segons ha donat a conèixer l'Ajuntament de Barcelona, els revisors han arribat a posar 55.000 multes en un any.
Més de 13.000 persones es colen cada dia al metro de Barcelona
Barcelona

Més de 13.000 persones es colen cada dia al metro de Barcelona

Un de cada cent viatgers entra al metro sense pagar. Això vol dir que més de 13.000 persones al dia, de mitjana, agafen aquest transport públic sense abonar el preu del bitllet. El més habitual és que el no validin, evitin la barrera i pugin al comboi. Segons ha donat a conèixer l'Ajuntament de Barcelona, els revisors han arribat a posar 55.000 multes en un any.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
L'any passat els interventors del metro van demanar el bitllet a prop de cinc milions de viatgers i l'1,1%, uns 55.000, no el portaven. Si extrapolem aquestes dades al 1.200.000 persones que cada dia agafen el metro, el resultat és que diàriament viatgen sense pagar més de 13.000 persones. El frau per part dels usuaris ha augmentat lleugerament, ja que fins ara es mantenia en l'1%. Les dades s'han fet públiques a la comissió de seguretat i mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona arran d'una pregunta de Convergència i Unió.

La presidenta de TMB ha afegit que l'any passat es va augmentar un 20% la plantilla d'inspectors i que s'ha implantat un sistema per demanar el bitllet massivament als viatgers a les estacions on s'ha detectat que hi ha més frau. També es farà una campanya de publicitat per sensibilitzar els usuaris dels perjudicis que comporta no pagar el bitllet al transport públic. A més a més, TMB preveu millorar les línies de peatge de les estacions substituint progressivament els accessos amb torniquets per portes de vidre, que fan més difícil colar-se al metro.

VÍDEOS RELACIONATS