Barcelona

Mas promet eliminar els 80 km/h i la velocitat variable si governa

L'anunci que va fer ahir el Servei Català de Trànsit d'introduir la velocitat variable al voltant de Barcelona està generant molta controvèrsia. Amb aquesta mesura, Trànsit pretén gestionar millor la circulació i sobretot evitar retencions. Alguns experts afirmen que el sistema serà eficaç, però altres sectors, com els comerciants i especialment els transportistes, es queixen que, més que ajudar-los, els perjudicarà. En l'àmbit polític, la mesura ha aixecat dures crítiques des de l'oposició. El PP qualifica la mesura d'il·legal, mentre que el líder de CiU, Artur Mas, assegura que una de les primeres decisions que prendrà si arriba al govern és anul·lar tant aquests nous límits com el dels 80 quilòmetres per hora.

Actualitzat
El president de CiU, Artur Mas, ha promès que eliminarà la restricció de 80 quilòmetres per hora i la velocitat variable en els accessos a Barcelona si governa a Catalunya, unes mesures que considera una "ximpleria, un contrasentit i una irracionalitat". En declaracions als passadissos del Parlament, ha criticat que es pugui limitar fins a 40 km/h la velocitat en autopistes de dos i tres carrils, sobretot tenint en compte la crisi del sector de l'automòbil, ja que per anar aquesta velocitat sortirà més a compte "comprar-se un patinet" que un cotxe. Ha assegurat que si CiU torna al govern, recuperarà unes velocitats "normals" en vies de capacitat de dos i tres carrils, "que és el que recomana el sentit comú". Per evitar accidents, ha advocat per fer més controls d'alcoholèmia, però no es pot fer "a base d'anar a pas de tortuga".

Per la seva banda, el president del grup del PP al Parlament, Daniel Sirera, ha considerat "il·legal" la gestió variable de la velocitat que el govern ha previst als accessos de Barcelona segons la intensitat del trànsit, ja que l'article 49 del reglament general de circulació indica que no es pot circular a menys de 60 quilòmetres per hora. Sirera ha opinat que la mesura anunciada pel govern és "absolutament impresentable i lamentable", perquè no va dirigida a "solucionar els problemes dels catalans".

Representants dels transportistes han negat que les mesures anunciades els ajudin. Tot el contrari: temen que els perjudiqui. També pensen així els comerciants. El secretari general de la Confederació del Comerç de Catalunya, Miguel Ángel Fraile, considera "un drama" les mesures per reduir la velocitat als accessos a Barcelona fins als 40 km/h, i ha advertit que poden arribar a afectar el funcionament de l'activitat econòmica. En declaracions a TV3, Fraile s'ha mostrat totalment en contra que es pugui reduir encara més el límit de velocitat a l'àrea de Barcelona, i ha qualificat aquesta decisió com "una mesura de cara a la galeria" i un "brindis a la conselleria de Medi Ambient". 
Anar al contingut