S'inaugura la terminal de contenidors del port de Barcelona, la més avançada del Mediterrani

El president de la Generalitat, Artur Mas, i el rei Joan Carles han assistit a la inauguració de la terminal de contenidors. La infraestructura, destinada a ser la més gran del sud d'Europa, té un "handicap": Foment encara no n'ha fet els accessos definitius. En la mateixa inauguració, però, el govern espanyol ha anunciat que pagarà els accessos ferroviaris pendents, tot i que no ha concretat xifres.
S'inaugura la terminal de contenidors del port de Barcelona, la més avançada del Mediterrani
Barcelona

S'inaugura la terminal de contenidors del port de Barcelona, la més avançada del Mediterrani

El president de la Generalitat, Artur Mas, i el rei Joan Carles han assistit a la inauguració de la terminal de contenidors. La infraestructura, destinada a ser la més gran del sud d'Europa, té un "handicap": Foment encara no n'ha fet els accessos definitius. En la mateixa inauguració, però, el govern espanyol ha anunciat que pagarà els accessos ferroviaris pendents, tot i que no ha concretat xifres.
Redacció Actualitzat
Imatge de la nova terminal de mercaderies del port de Barcelona.

Imatge de la nova terminal de mercaderies del port de Barcelona.

El port de Barcelona ha inaugurat oficialment una nova terminal de contenidors. Aquesta nova infraestructura, gestionada pel grup xinès Hutchinston, reforça la capital de Catalunya com a porta d'entrada al sud d'Europa per als vaixells procedents d'Àsia.

La nova terminal, anomenada Barcelona Europe South, ocupa 100 hectàrees, té una línia d'atracament de vaixells d'un quilòmetre i mig i suposarà doblar la capacitat de trànsit de mercaderies del port de Barcelona, un cop la terminal estigui a ple rendiment, l'any 2014.

No obstant, la terminal s'ha inaugurat amb un problema: els accessos viaris i ferroviaris directes no s'han començat, malgrat que el Ministeri de Foment es va comprometre a tenir-los enllestits. D'aquesta manera, la terminal funciona encara amb accessos provisionals, i per ara només disposa d'una única via per entrar i sortir, mentre que Hutchinson està acabant de construir vuit vies dins la terminal.

En aquest sentit, la ministra de Foment, Ana Pastor, va explicar fa uns mesos que calia buscar un altre sistema de finançament per començar el pla d'accessos ja que no hi ha diners per construir-los. Per la seva banda, Hutchinson ha informat que no començarà a construir la segona fase del projecte fins que no es construeixin uns bons accessos per a camions i trens. Ara bé, en la inauguració de la terminal, aquest dijous, el secretari d'estat d'Infraestructures ha avançat que els pressupostos del 2013 inclouran una partida per finançar-los, sense concretar la dotació econòmica.

La inauguració de la terminal ha donat lloc a una anècdota protocol·lària. En el moment en què s'havia de descobrir la placa inaugural, s'ha embolicat una mica el protocol i el president Mas ha declinat posar-se al costat del rei Joan Carles. La ministra Ana Pastor l'ha instat diverses vegades a situar-se al costat del monarca, però Mas ha declinat acostar-s'hi.