Les escoles catalanes recuperen les "antigues" notes a l'hora d'avaluar els alumnes

Els insuficients i els excel·lents tornaran a sortir a les notes dels alumnes de Primària i Secundària. Segons ha avançat el Departament d'Educació, les "antigues" qualificacions es reintroduiran a partir d'aquest mateix trimestre. La nova normativa introdueix també mesures de reforç i recuperació en l'educació secundària per garantir l'adquisició dels aprenentatges a aquells alumnes que tinguin més dificultats. A ESO, no es podrà passar de curs amb més de dos suspesos.
Les escoles catalanes recuperen les "antigues" notes a l'hora d'avaluar els alumnes
Barcelona

Les escoles catalanes recuperen les "antigues" notes a l'hora d'avaluar els alumnes

Els insuficients i els excel·lents tornaran a sortir a les notes dels alumnes de Primària i Secundària. Segons ha avançat el Departament d'Educació, les "antigues" qualificacions es reintroduiran a partir d'aquest mateix trimestre. La nova normativa introdueix també mesures de reforç i recuperació en l'educació secundària per garantir l'adquisició dels aprenentatges a aquells alumnes que tinguin més dificultats. A ESO, no es podrà passar de curs amb més de dos suspesos.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Les escoles catalanes recuperen aquest curs les notes, des de "l'insuficient" a "l'excel·lent", per avaluar els alumnes, i els instituts posaran una qualificació numèrica als estudiants amb l'objectiu de fomentar la cultura de l'esforç.

El Departament d'Educació de la Generalitat ha elaborat unes ordres que recullen aquestes novetats, ja previstes a la llei estatal d'ordenació de l'educació (LOE), i que suposen un canvi, especialment radical a Primària, en l'avaluació de l'alumne, segons ha informat el conseller Ernest Maragall.

D'aquesta manera, els alumnes de Primària ja no seran avaluats a partir d'aquest curs amb el tradicional "necessita millorar" o "progressa adequadament", instaurat amb la LOGSE, sinó que rebran les qualificacions "d'insuficient", "suficient", "bé", "notable" o "excel·lent". 

A Secundària, aquestes qualificacions, que ja s'utilitzen, aniran acompanyades d'una nota numèrica de l'1 al 10. Els centres de Primària estan obligats, des d'aquest curs, a utilitzar aquest nou mètode d'avaluació al final de cadascun dels tres cicles, però podrien decidir fer un ús més gran d'aquestes qualificacions en l'exercici de la seva autonomia.

El conseller ha indicat que amb aquestes mesures es pretén "reforçar els elements d'esforç" de l'àmbit educatiu i facilitar el coneixement sobre com evoluciona cada alumne i, per extensió, el sistema educatiu. 

Aconseguir l'èxit acadèmic

Els centres hauran d'establir mecanismes per intentar que l'alumne que no progressa adequadament evolucioni cap a l'èxit acadèmic. L'ordre d'avaluació d'educació estableix que els alumnes de Secundària passaran de curs amb dues matèries suspeses com a màxim i que repetirà amb tres o més, encara que l'equip docent, de manera excepcional, podrà decidir que superi el curs un estudiant amb tres assignatures fallides.

Escridassada a Lleida

L'anunci ha coincidit amb una protesta contra la llei d'educació. Una setantena de professors i estudiants convocats per diversos sindicats han rebut amb pancartes i xiulets el conseller Maragall davant de la Universitat de Lleida, on anava a fer una conferència sobre la polèmica llei.

El conseller no els ha atès, i això ha indignat els concentrats, que han fet sonar una sirena durant mitja hora per boicotejar la xerrada. Finalment, els sindicats han parat la sirena perquè des de la conselleria els han promès una reunió amb Maragall quan s'acabés l'acte.

VÍDEOS RELACIONATS