Les Rodalies de Girona s'estrenen amb avaria

El servei ferroviari de Rodalies a Girona que connecta el Maresme, la Selva, el Gironès i l'Alt Empordà sense canviar de tren s'ha estrenat aquest dilluns. La freqüència de trens de Figueres a Mataró augmenta amb 8 trajectes més d'anada i 8 de tornada, però només de dilluns a divendres, i sense que aquesta nova xarxa arribi fins a Portbou. La nova línia, batejada com a RG1, suposarà una inversió de 3 milions d'euros anuals.
Les Rodalies de Girona s'estrenen amb avaria
Girona

Les Rodalies de Girona s'estrenen amb avaria

El servei ferroviari de Rodalies a Girona que connecta el Maresme, la Selva, el Gironès i l'Alt Empordà sense canviar de tren s'ha estrenat aquest dilluns. La freqüència de trens de Figueres a Mataró augmenta amb 8 trajectes més d'anada i 8 de tornada, però només de dilluns a divendres, i sense que aquesta nova xarxa arribi fins a Portbou. La nova línia, batejada com a RG1, suposarà una inversió de 3 milions d'euros anuals.
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

El servei ferroviari de Rodalies de Girona, que connecta, sense canviar de tren, el Maresme, la Selva, el Gironès i l'Alt Empordà, s'ha estrenat aquest dilluns. La nova línia RG1 enllaça Mataró, Blanes, Girona, Figueres i la resta d'estacions intermèdies sense necessitat de transbord a Maçanet-Massanes, com fins ara.

Aquestes noves connexions suposaran una inversió de 3 milions d'euros anuals, que el govern pagarà íntegrament, i representen un increment del 100%, és a dir, doblar el nombre de trens que hi havia fins ara.

Estrena amb avaria

El servei ha arrencat amb una avaria al tren que ha sortit a primera hora de Figueres. S'ha avariat a Vilamalla i els passatgers els han portat a destí amb autobús.

Setze freqüències

La nova línia de Rodalies tindrà setze freqüències diàries i comporta dues importants millores. D'una banda, es doblarà el nombre de trens que s'aturaven fins ara a les estacions més desassistides, com Camallera, Celrà o Riudellots i, d'altra banda, permetrà anar des de l'Alt Empordà fins al Maresme sense transbordaments.

Els horaris dels nous serveis s'han dissenyat per complementar l'oferta actual i oferir la possibilitat d'arribar a Girona o Figueres en unes hores més adequades pel que fa a la mobilitat per motius de feina o estudis. A més a més, els usuaris de l'AVE a les estacions de Girona i Figueres disposaran de la possibilitat de fer ús del tiquet Combinat Rodalies, que permet fer servir tots dos mitjans de transport.

VÍDEOS RELACIONATS