L'associació de famílies i especialistes demana que els infants prematurs endarrereixin l'escolarització

Els infants prematurs estan en inferioritat de condicions físiques, cognitives i d'evolució del llenguatge en relació als seus companys quan arriben a la llar d'infants.
L'associació de famílies i especialistes demana que els infants prematurs endarrereixin l'escolarització
Barcelona

L'associació de famílies i especialistes demana que els infants prematurs endarrereixin l'escolarització

Els infants prematurs estan en inferioritat de condicions físiques, cognitives i d'evolució del llenguatge en relació als seus companys quan arriben a la llar d'infants.
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

En vint anys s'ha gairebé doblat el nombre de parts prematurs. Dels 2.600 del 1994 als més de 4.300 de l'any passat. Fins i tot destaca l'any 2008, en què es va arribar als 5.700 parts prematurs.

Hi ha diversos motius perquè s'hagi arribat a aquestes xifres, entre els quals destaca l'augment de la inseminació artificial. Però, independentment de les causes, l'augment de nadons prematurs força a resoldre situacions que els afecten, com la seva escolarització.

Els experts recomanen, si cal, endarrerir-la un curs i l'associació de famílies demana al Departament d'Ensenyament canvis burocràtics per permetre-ho.

Per exemple, s'han donat casos de nadons que neixen prematurament i potser han d'anar a escola amb el seu germà més gran. En la majoria d'aquests casos hi ha una gran diferència entre tots dos. El més gran segurament estarà més madur en la formació física, en l'evolució del llenguatge i cognitivament. Per tant, el prematur estarà en inferioritat de condicions davant els seus companys de la llar d'infants.

Aquests infants prematurs, quan van començar a respirar, no estaven preparats, per tant necessitaven una aportació d'oxigen. Quan tenien l'edat de caminar, com que no estaven preparats per caminar, tot just començaven a asseure's. Aleshores, a l'edat d'escolaritzar-se, no estan preparats per escolaritzar-se, per tant se'ls ha d'adaptar per a una escolarització adequada perquè si no en un futur hauran de repetir.

Però pares i educadors es troben amb dificultats administratives a l'hora d'endarrerir l'entrada dels infants prematurs a l'escola. Teresa Guillaumes, directora de l'Escola del Mar de Barcelona, diu que l'estructura organitzativa dificulta molt que una criatura que no ha estat escolaritzada a l'escola bressol s'hi quedi un any més quan molt sovint seria el desitjable.

VÍDEOS RELACIONATS