La xarxa d'autobusos d'alta prestació de Barcelona complementarà les línies actuals

Barcelona posarà en marxa aquest any 4 línies de la nova xarxa d'autobusos ràpids anomenada RetBus. Aquesta xarxa preveu 12 línies que travessaran la ciutat horitzontalment i verticalment, amb la característica que les parades estaran més separades que les dels autobusos convencionals i tindran prioritat de pas en moltes cruïlles.
La xarxa d'autobusos d'alta prestació de Barcelona complementarà les línies actuals
Barcelona

La xarxa d'autobusos d'alta prestació de Barcelona complementarà les línies actuals

Barcelona posarà en marxa aquest any 4 línies de la nova xarxa d'autobusos ràpids anomenada RetBus. Aquesta xarxa preveu 12 línies que travessaran la ciutat horitzontalment i verticalment, amb la característica que les parades estaran més separades que les dels autobusos convencionals i tindran prioritat de pas en moltes cruïlles.
Actualitzat
RetBus serà la nova xarxa d'autobusos ràpids de Barcelona

RetBus serà la nova xarxa d'autobusos ràpids de Barcelona

Les 4 primeres línies de la nova xarxa d'autobusos entraran en funcionament la segona meitat d'aquest any, segons ha anunciat la presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, Assumpta Escarp, i estarà totalment operativa l'any 2013.

"Aquest sistema requereix una inversió inicial, aproximadament, de 4 milions o 4 milions i mig d'euros per anar fent una implantació progressiva de quatre línies cada any en tres fases".

Per fer aquesta implantació caldrà modificar la regulació dels semàfors per donar prioritat a aquestes línies, fer les noves parades i habilitar els carrils de les noves línies, que en alguns casos comportaran la supressió d'algunes línies dels autobusos tradicionals. Segons Escarp, la xarxa d'alta prestació està creada com una xarxa "complementària a la convencional i a la de proximitat". Això farà que el temps mitjà del viatge es redueixi en un 13%.

Les quatre primeres línies que es posaran en marxa aquest any seran la vertical 1, o V-1, que connectarà la plaça d'Espanya i la plaça Borràs de Sarrià; la vertical 5, que anirà del passeig Marítim a l'Hospital de la Vall d'Hebron; l'horitzontal 2, o H-2, que connectarà el barri Besós-Verneda amb Collblanc i l'avinguda del Carrilet, a l'Hospitalet; i l'horitzontal 5, que connectarà la Zona Universitària amb Can Dragó i el passeig Fabra i Puig.